وضعیت بورس در ۴۵ دقیقه اول معاملات / فقط ۴ نماد مثبت / تحلیل کلی کارشناسان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اقدام تروریستی آمریکا و شهادت سردار قاسم سلیمانی ، پیش بینی ها برای فشار فروش و کاهش قیمت ها و افت شاخص در همان دقایق آغازین معاملات امروز محقق شد و طی آن قیمت سهام اکثریت مطلق شرکت ها با کاهش 5 درصدی و صف فروش سنگین روبرو شده است.

در این میان از بین 313 شرکت بورسی و 107 نماد فرابورسی ، فقط سه شرکت بورسی نوش مازندارن ، معادن بافق و نساجی بروجرود به همراه شرکت فرابورسی سرمایه گذاری مسکن الوند مثبت هستند و باقی سهام با سنگینی طرف عرضه مواجه شده اند.

با این رویداد ، شاخص بورس در 45 دقیقه اول معاملات با ریزش بی سابقه 15 هزار و 211 واحدی به 368 هزار و 888 واحد رسید و طی این مدت بیش از 2.7 میلیارد سهم به ارزش 1.4 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد.

به اعتقاد برخی کارشناسان ، حجم و ارزش معاملات امروز بازار سهام از اهمیت ویژه ایی برای روزهای آینده برخودار بوده و هر چه اصلاح شاخص در یک روز و ریزش ارقام بیشتر باشد ، زمان برگشت بازار به شرایط عادی ، زودتر رخ خواهد داد.

از سوی دیگر برخی صاحب نظران با تاکید بر پرهیز از رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران براین باورند باید اجازه داد تا بازار به روند عادی ادامه دهد و براساس واقعیت های موجود و به طور طبیعی و نه مصنوعی ، حرکت کند. بنابراین انتظار می رود از قدرت و شدت و سرعت این روند منفی در روزهای آینده کاسته شود.

در این میان شورای عالی بورس صبح امروز ، جلسه ویژه ایی برگزار و بر ادامه روند معاملات و حمایت های همه جانبه از بازار تاکید کرد و از صندوق های تثبیت بازارسرمایه و صندوق حمایت و همچنین سرمایه گذاران حقوقی خواستند تا سهامداران خرد و حقیقی و کلیت بازار سهام حمایت کنند.

انتهای پیام