ریسک بورس بیشتر نشده / سهام نفروشید و پول در ابزارهای بادرآمد ثابت نگه ندارید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیریت سرمایه کیان با صدور بیانیه ایی اعلام کرد : ترور سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا که به تجربه ثابت کرده کوچکترین ارزشی برای حقوق بین‌الملل و حقوق بشر قائل نیست برای ایران و جهان بسیار مهم است. همسایگان بزودی خواهند دید فقدان وی تا چه اندازه بر آرامش و امنیت تأثیر منفی خواهد گذاشت.

ولی آنچه به بورس ایران مربوط می‌شود این است که سطح ریسک سودآوری شرکت‌ها ، قبلاً با اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس مثل حمله به شرکت آرامکو و سرنگون کردن پهباد جاسوسی آمریکا ، بالا بود و از آنجایی که معتقدیم سیستم امنیتی ایران قدرت پیشبرد استراتژی را کم و بیش طبق گذشته خواهد داشت و همچنین معتقدیم استراتژی همه طرفین درگیر، کماکان مبتنی بر احتراز از جنگ است، لذا بر این باوریم بورس ایران با ریسک بسیار بیشتری نسبت به هفته گذشته مواجه نیست.

توجه به این نکته اساسی است که اگر ریسک سیاسی و امنیتی افزایش یافته ، جذابیت ابزارهای بادرآمد ثابت (صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و سپرده بانکی) به مراتب بیش از بورس کاهش یافته است. لذا نقد کردن سهام بورسی و نگهداشتن پول در ابزارهای بادرآمد ثابت توصیه نمی‌شود.

ممکن است عده‌ای اعتقاد داشته باشند بازار قبل از این هم گران شده بود. نگاه ما این است که اصلاح قیمت‌های مربوط به تاریخ قبل از این اتفاق، نباید امروز انجام شود.

هنوز معتقدیم شرکت‌های بنیادی ایرانی ارزنده هستند. برگ سهم شرکت ایرانی را به برگ سبز دلار ترجیح می‌دهیم. لذا گروه کیان محکم در بازار خواهد ایستاد.

انتهای پیام