علت اصلی رد صلاحیت ۹۰ نماینده فعلی مجلس اعلام شد/ فعلا" هر کرسی ۱۷ رقیب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباسعلی کدخدایی درباره علت اصلی رد صلاحیت حدود ۹۰ نماینده فعلی مجلس در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: این افراد بیشتر به علت جرایم و سوء استفاده‌های مالی تأیید صلاحیت نشده اند برخی از این گروه با حضور در شورای نگهبان به رأی هیأت‌های اجرایی استانی و مرکزی اعتراض کرده اند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها در مرحله نخست انجام شده و قطعی نبوده و ممکن است در مرحله دوم تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها افزایش یا کاهش یابد. طبق آمار اولیه تأیید صلاحیت بیش از 5 هزار نفری ، برای هر کرسی مجلس ۱۷ نفر رقابت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی صلاحیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را بررسی و از این تعداد، صلاحیت ۳۴ درصد تأیید و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد که بیشترین علت رد صلاحیت‌ها ، جرایم اقتصادی و سوء استفاده از اموال عمومی است . همچنین استعمال مواد مخدر ، مشکل اخلاقی و قتل و قصاص از دیگر دلایل است .

کدخدایی افزود: شورای نگهبان ۱۱ بهمن نتایج بررسی‌ها را اعلام می‌کند و داوطلبان فرصت دیگری برای طرح شکایت دارند. آخرین مرحله اعلام اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس ۲۲ بهمن است و شورای نگهبان پس از آن ، بررسی صلاحیتی نخواهد داشت.

انتهای پیام