نحوه پرداخت بیمه هواپیمای اوکراینی مشخص شد/ عدم مسئولیت بیمه مرکزی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی در نشستی خبری با بیان اینکه ایران جزو  ١٠کشور حادثه خیز جهان است، اظهار داشت: باید نظام و سیستمی باشد که مشکلات را جبران کند بنابراین صندوق بیمه حوادث طبیعی را مطرح و در مجلس و دولت تصویب شد و اگر در شورای نگهبان تصویب شود ساز و کار این صندوق را اعلام می‌کنیم.

وی از احتمال تصویب و اجرای این صندوق قبل از پایان سال خبر داد و گفت: با ایجاد این صندوق، نظام بیمه تغییر می‌کند و تصویب آن پوشش همگانی ٣٠ میلیون واحد‌ مسکونی را خواهد داشت. همچنین ٢٢ میلیون خودرو وجود دارد که ٢٠ میلیون تحت پوشش شخص ثالث هستند و ١٠ درصد آن فاقد بیمه‌اند. طبیعی است که همه خودرو‌ها باید تحت پوشش باشند و برای تشویق مردم به مناسبت دهه فجر کلیه خودرو‌های که فاقد پوشش بیمه هستند بدون جریمه می‌توانند نسبت به بیمه خودرو اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: از بین ۱۱ میلیون موتور سیکلت تنها دو میلیون تحت پوشش بیمه هستند و مالکان موتور سیکلت‌ها ٣ ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ بیمه نامه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه اقدام کنند. هنوز تعداد زیادی ماشین آلان کشاورزی فاقد بیمه هستند این گروه هم از بخشودگی جریمه برای اخذ بیمه نامه برخوردار هستند. این سیاست برای ماشین آلات راهداری هم وجود دارد.

سلیمانی درباره سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: ١٧۶ نفر از مسافران این هواپیما جان باختند اما مردم بدانند که سالانه ١٧هزار ایرانی در تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند و تصادفات سالانه ٣٣٠ هزار زخمی و ۴٠ هزار معلول بر جای می‌گذارد بنابراین باید به بیمه در این بخش توجه جدی شود. برای مسافران ایرانی بیمه حادثه و فوت صادر می‌کنیم که در زمان اقامت مشمول این بیمه هستند.

وی افزود: اگر هواپیما مالک ایرانی داشته باشد تمام مسافران توسط بیمه‌های ایرانی بیمه می‌شوند اما این هواپیما توسط بیمه‌های اتکایی اوکراین بیمه شده‌ است. از آنجایی که بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی در خاک ایران به دلیل یک اشتباه و اصابت موشک سقوط کرده برای پرداخت بیمه باید مذاکراتی انجام شود اما در نهایت بیمه مرکزی هیچ مسئولیتی نسبت به وقوع این سانحه ندارد. البته در جریان مذاکرات بیمه‌ای می‌توانند از کارشناسان و متخصصان بیمه استفاده کنند. باید قیمت نهایی هواپیما و نرخ بیمه مشخص شود، مبالغی که درباره قیمت هواپیما و نرخ بیمه‌ها اعلام می‌کنند واقعی نیست.

انتهای پیام