بورس ایران بین‌ المللی می‌شود / تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهادر بیژنی با اشاره به یکی از ویژگی های مهم ورود سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران به ایرنا گفت: این سرمایه‌گذاران که در بازار ایران اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند با دید بلندمدت وارد این بازار می‌شوند. تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا و اتفاقاتی که بصورت کوتاه مدت رخ می‌دهد ممکن است بر بازار اثرگذار باشند.

وی افزود: اگر کسی با نگاه کوتاه مدت وارد بازار سرمایه شده باشد تحت تاثیر این اتفاقات قرار می‌گیرد و به سرعت با ضرر و زیان‌های متحمل شده اقدام به خروج از این بازار خواهد کرد اما سرمایه‌گذاران خارجی که با دید بلندمدت وارد این بازار می‌شوند با اتفاقات رخ داده از این بازار خارج نمی‌شوند به همین دلیل با توجه به تنش‌های اخیر تغییری در ارزش سرمایه گذاری خارجی بازار سرمایه رخ نداده است.

این مقام مسئول ادامه داد:  بررسی و نظارت بر بازار در مدت اخیر نشان می دهد بیشتر سرمایه گذاران داخلی بودند و از ترس ضرر و زیان به سرعت اقدام به خروج سرمایه ها گرفتند و زمینه ریزش سنگین شاخص بورس را فراهم کردند. جذب سرمایه‌گذاران خارجی بخشی از روند بین المللی‌شدن بازار سرمایه محسوب می‌شود. دستورالعمل بین‌المللی شدن بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه برنامه اصلی سازمان بورس ایجاد ارتباط با دنیا و فعالان بازار سرمایه است که آن را اجرایی خواهیم کرد.

بیژنی گفت: از زمان تغییر و تحول در سیستم حکومتی آمریکا تلاش ها جهت بین‌المللی شدن بازار سرمایه قرار داده‌ایم. مهمترین اقدام در این زمینه تصویب مقرره‌ ای به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و بین المللی شدن بورس ایران بود.

انتهای پیام