۱۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی ایران خودرو تسویه شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه زارع در مجمع سالانه ای که برگزار شد با اشاره به سود 602 میلیارد تومانی این شرکت در سال 93 ، اظهارداشت: ایران خودرو با تولید 601 هزار و 393 دستگاه خودرو در سال گذشته رشد 65 درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال 92 تولید این شرکت نسبت به نیمه اول دو برابر و 240 هزار دستگاه خودرو بوده ،افزود: در 6 ماهه دوم 92 ایران خودرو به سود دهی رسید اما به خاطر زیان 6 ماهه اول ، شرکت در پایان سال زیانده اعلام شد اما امسال به سوددهی رسیده است.

یکه زارع فروش 1370 میلیارد تومان از دارایی های ایران خودرو سمنان و آذربایجان را از دیگر موارد عملکرد مالی این شرکت در سال های 92 و 93 دانست و گفت: سرمایه شرکت از 960 میلیارد به 1530 میلیارد تومان افزایش یافته که تا 1200 میلیارد آن انجام شده و 330 میلیارد تومان باقی مانده در دستور کار است. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته نزدیک به هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی تسویه شد

وی فروش ایران خودرو در سال 93 را 16 هزار و  700 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به فروش سال قبل از آن 98 درصد رشد داشته  است.

مدیرعامل این شرکت بورسی از رشد 85 درصدی فروش ساپکو در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: سازندگانی که نیمه تعطیل یا تعطیل شده بودند مجددا فعال شدند و علاوه بر بازگشت مجدد 20هزار نفر نیروی انسانی بیکار شده در این بخش، سازندگان در پی سرمایه گذاری و افزایش تولید نیز برآمدند.

یکه زارع ادامه داد:با مدیریت بر نظام تامین قطعات وانضباط مالی در شبکه تامین، این شرکت موفق شد تولید روزانه را به 2500 دستگاه در اسفند 93 برساند.

وی طرح تحول گارانتی به خصوص در مورد قوای محرکه را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: طرح تحول محاسبه فرمول اجرت در شبکه نمایندگی ها تدوین و طرح مشوق نمایندگان برای افزایش ارایه خدمات به مشتریان تدوین و اجرا شده است.

یکه زارع صادرات سال گذشته شرکت را 5 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: ایران خودرو همسو با اهداف سند چشم انداز 1404 برنامه ارتقای محصولات جاری و توسعه محصولات جدید را در دستور کار دارد. در این راستا محصولات پروژه های ایکس 409 و ایکس 411 در کلاس ابعادیD در سال جاری و محصول پروژه ایکس 502 در نیمه اول سال 95 عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول از تعریف یک پلتفرم جدید مختص ایران خودرو و یک پلتفرم مشترک با همکار خارجی برای مدل ها و کلاس های متنوع خودرو خبر داد و گفت: در سبد محصولات ایران خودرو سهم خودروهای چینی بیش از 5درصد نخواهد بود.

یکه زارع با بیان اینکه با رنو برای تولید کپچر، کلیو4 ، فیس لیفت تندر و محصول جدید «آ- آانتری» به توافق رسیده ایم، افزود: با پژو برای مدل های جدید مذاکره کرده و با سوزوکی نیز تولید چند مدل را در برنامه داریم.

وی از تعریف دو خانواده موتور شامل یک خانواده یک و 1.2 لیتری و یک خانواده 1.4 و 1.6 لیتری خبر داد و گفت: موتور دیزل سواری ایران خودرو بر اساس مجوز سازمان محیط زیست به تولید می رسد و سورن با موتور توربوشارژ «ای.اف.7» با 150 اسب بخار توان نیز تا 20 روز دیگر پیش فروش خواهد شد.وی از ایجاد مرکز تحقیقات گیربکس در شرکت چرخشگر خبر داد که روی گیربکس های دابل کلاچ و «ای.تی» کار می کند و گفت: این سرمایه گذاری های بزرگ به منابع مالی بزرگ نیاز دارد.

انتهای پیام