توضیح شرکت ملی پخش درباره علت غیب‌شدن سهمیه‌ها از کارت سوخت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیرو اینکه صاحبان خودرو با مراجعه به جایگاه‌های سوخت اعلام می‌کردند سهمیه بنزین آنها در هر بار سوختگیری بیش از ۲ لیتر کم می شود و تصور کم فروشی تقویت شد، اعلام کرد: دلیل فرار سهمیه ها عدم رعایت سوخت گیری صحیح است زیرا افراد پیش از پایان روند سوختگیری کارت را از کارتخوان خارج می کنند و به این صورت شاهد کاهش یک تا ۴ لیتری سهمیه هستیم.

طراحی سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت در حین سوخت‌گیری، بدین‌صورت است که با وارد کردن کارت و مشخص شدن مقدار سهمیه با شروع سوخت‌گیری ابتدا ۳.۹۹ لیتر از سهمیه کسر می‌شود و شروع به سوخت‌گیری می‌کند. پس از اتمام پیمانه اول ۳.۹۹ لیتر دیگر از سهمیه کم می‌شود و مجددا سوخت‌گیری ادامه پیدا می‌کند و این فرایند بصورت پیمانه پیمانه تا انتها  ادامه می‌یابد.

برای پیشگیری از این مشکل افراد باید مضربی از عدد ۳.۹۹ را انتخاب کنند تا میزان بنزین دریافتی با عدد کسر شده از کارت سوخت برابر باشد. به این معنا که به جای دریافت ۴ لیتر بنزین، همان عدد ۳.۹۹ را رعایت کنند و یا به جای آنکه ۸ لیتر بنزین بزنند عدد ۷.۹۸ لیتر را در نظر بگیرند زیرا اگر این عدد به ۷.۹۹ لیتر برسد عملا ۳.۹۸ لیتر کسر خواهد شد.

انتهای پیام