وضعیت غیرطبیعی شرکت های صنعت بیمه با اختلاف فاحش دریافت و تعهد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی در دهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه از 32 شرکت بیمه‌ای فقط یک شرکت دولتی و بقیه خصوصی است، گفت: بیمه در رابطه با خصوصی سازی کار مهمی انجام داده ضمن اینکه تعرفه‌ها را برداشته شده است.

وی افزود: در ایران 60 هزار میلیارد تومان پول از طریق بیمه شدگان جمع شده ولی در ازای آن 500 میلیارد دلار تعهد داریم که این مقدار غیر طبیعی است . زیرا نسبتی باید بین حق بیمه دریافتی و تعهد وجود داشته باشد. بعد از خروج آمریکا از برجام ، شرکت های بیمه‌ای خارجی قراردادها  را لغو کردند و مجبور شدیم همه این تعهدات را قبول کنیم. همچنین تعبیه صندوق بیمه خسارت حوادث طبیعی در مجلس تصویب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود 35 نوع محصول بیمه ای در داخل وجود دارد که معمولا مردم بیمه شخص ثالث و درمانی را بیشتر می‌شناسند اما باید به بیمه‌های مختلف در بخش صنعت و بازرگانی نیز آشنا شوند.

سلیمانی گفت: در بخش بیمه‌ای موسسات تضمینی تأسیس شده که ضمانت‌نامه‌ بیمه‌ای بر این اساس کارکرد ضمانت نامه بانکی را دارد و بیمه زندگی نیز در کشورهای پیشرفته 60 درصد پرتفوی شرکت های بیمه ای را تشکیل می‌دهد اما در ایران سهم آن 14 درصد است.

انتهای پیام