درخواست صنعت کوچک بورسی از دولت برای فراهم کردن افزایش ظرفیت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام عزیز زاده با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با عدم هماهنگی وزارت صنعت، بانک مرکزی و گمرکات در بخش صادرات و واردات روبرو هستند به تسنیم گفت: تولیدکنندگان این صنعت رفع تعهدات صادراتی را انجام و مبالغ را به حساب بانک مرکزی واریز می‌کنند اما عدم هماهنگی دستگاه ها عاملی شده تا در صادرات محصولات معطل مجوز باشیم.

وی با اعلام اینکه کانتینرها در گمرکات می‌ماند تا نامه ترخیص آنها صادر شود، افزود: تصور کنید بعد از کشمکش های بسیار مجوز ترخیص کالا از گمرک صادر می‌شود اما ارسال نامه به گمرکات یک هفته زمان می‌برد تا به مرحله اجرا برسد. در این شرایط تکلیف تولیدکننده با خریدار خارجی چیست؟ دولت مانع واردات مواد اولیه به داخل می‌شود چرا که معتقد است این مواد در داخل تولید شده و نیازی به واردات آن نیست درحالی که مواد مورد نیاز تولیدکنندگان اگر در داخل تولید می‌شود میزان و کیفیت آنها جوابگوی تولید نیست و مجبور به واردات هستیم.

عزیز زاده ادامه داد: بخشی از مواد اولیه صنعت کاشی و سرامیک کلیدی بوده و از محل واردات تأمین می‌شود اما دولت در این رابطه با صدور بخشنامه‌های مختلف مانع واردات مواد اولیه به خط تولید است. از دولت درخواست داریم هماهنگی‌های لازم را میان دستگاه‌ها فراهم کند تا در روند تولید با خلل روبرو نشویم. چرا برای صدور یک مجوز باید درگیر تشریفات اداری شد و برای تسهیل روند تولید اقدام کارآمدی صورت نمی‌گیرد. این صنعت ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع محصول دارد اما متأسفانه مشکلات تولید باعث شده با 50 درصد ظرفیت به فعالیت مشغول باشد.

انتهای پیام