مجوز افزایش سرمایه ۲۹۵۳ درصدی از تجدید ارزیابی صادر شد / رکورد جدید بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی ابلاغ مصوبه افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها توسط معاون اول رئیس ، فرایند صدور مجوزهای سازمان بورس از این محل تشدید و رکورد افزایش سرمایه شرکت ها هم آماده شکستن شد.

براساس این گزارش، شرکت گلوکوزان در حالی درخواست افزایش سرمایه 3023 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها داده بود که سازمان بوررس با 2953 درصد موافقت کرد تا سرمایه این شرکت از 20 به بیش از 590 میلیارد تومان برسد و زمینه اصلاح ساختار مالی فراهم شود.

تا پیش از این شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با افزایش سرمایه 2183 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی در سال 94 ، رکورد دار بود اما "غگل" با رکورد 2953 درصدی این رکورد را جابجا کرد.

در این میان سازمان بورس اعلام کرد :با عنایت به اینکه کل مبلغ افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌های استهلاک‌پذیر (طبقات ماشین‌آلات و تاسیسات) است در صورت انجام افزایش سرمایه از این محل ، هزینه استهلاک طبقات ماشین‌آلات و تاسیسات طی سال‌های مالی منتهی به 31 شهریور سه سال آینده ( از 99 تا 1401 ) بیش از 89 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

بنابراین مابه‌التفاوت هزینه استهلاک طبقات ماشین‌آلات و تاسیسات در حالت انجام افزایش سرمایه نسبت به حالت عدم انجام افزایش سرمایه در سه سال‌ آینده به ترتیب بیش از 57 ، 76 و 76 میلیارد تومان افزایش می‌یابد و جا دارد سهامداران و سرمایه‌گذاران به تأثیرات افزایش سرمایه بر هزینه استهلاک سال‌های آتی شرکت (افشاء شده در بیانیه ثبت افزایش سرمایه) توجه کنند .

انتهای پیام