رضایت وزیر از سه صنعت بزرگ بورس / داخلی سازی یک میلیارد دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی با حضور در نمایشگاه سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین‌آلات با اشاره به ظرفیت ۸۶ میلیون تنی تولید سیمان و افزایش ظرفیت به ۱۲۰ میلیون تن تا سال ۱۴۰۰ گفت: این هدف با در نظر گرفتن بازاریابی و امکان فروش و صادرات بوده و ظرفیت لازم برای تحقق این رقم نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: تولید سیمان با رشد ۹ درصدی و صادرات کلینکر سیمان با افزایش ۳۰ درصدی همراه شده که نشان از رونق شرکت های این صنعت و افزایش تحرکات فعالیت های مربوط به این صنعت دارد.

این وزیر افزود: مهمترین اتفاق سال و بسیار غرورآفرین، جدی گرفته شدن نهضت ساخت داخل در صنعت سیمان بود و انجمن سیمان و شرکت های این صنعت با جدیت پای کار آمدند و می توان مانند صنعت فولاد ادعا کرد در تامین تجهیزات شرکت های سیمان نیز خوکفایی ۱۰۰درصدی ایجاد شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات وارداتی تبدیل به ساخت داخل شده افزود: انجمن شرکت های قطعه ساز نیز اعلام کرده با افزایش سهم تولیدات داخل قطعات خودرو ، ۴۰ هزار نفر از نیروهای تعدیل شده و ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای تعلیقی مجددا به سر کار بازگشته اند .

انتهای پیام