وعده وزیر صنعت برای کاهش قیمت قطعات خودروهای داخلی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رضا رحمانی در حاشیه نشست هیات دولت در خصوص افزایش قیمت قطعات خودرو به ایرنا گفت:  مهم‌ترین کار،تولید قطعات در داخل است که بی تردید منجر به کاهش قیمت خواهد شد. این قطعات تا سال ۹۶ با ارز دولتی، سپس  نیمایی و اکنون با ارز آزاد تامین می‌شود که بخشی از موضوع افزایش قیمت به همین علت است.

وی افزود: به دنبال داخلی‌سازی قطعات خودرو هستیم. تمام قطعات و کالاهای ساخت داخل با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند چرا که قیمت تولید در داخل پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای ساماندهی خودرو گفت: حق نداشتم اجازه دهم صنعت تعطیل شود و لازم است اصلاحاتی درباره آن انجام شود. تقویت ساخت داخل، اصلاح روابط با قطعه‌سازان، بهبود کیفیت و کمیت، واگذاری و انجام تعهدات گذشته جزو این برنامه بوده است.
 حدود ۱۸ هزار تعهد از گذشته باقی مانده که باید تولید و به مردم تحویل داده شود.

رحمانی ادامه داد : حداقل تولید پنج خودروی جدید در برنامه است. خودروی ۳۰۱ فرانسه به دلیل خروج این شرکت به مرحله تولید نرسید. تا آخر سال جاری با قطعه‌سازان پیگیر هستیم که بتوانیم آن را به خط تولید برسانیم.

وی افزود: خودروسازی مشکلات متعددی داشته و دارد که در طول سالیان گذشته بوجود آمده است.زمانی قطعات به راحتی وارد می‌شد اما اکنون نه تنها واردات سیاست ما نیست بلکه امکان آن سخت شده است.

انتهای پیام