پیش بینی مثبت هفته آینده بورس به دو دلیل / سهامداران نگران اصلاح نباشند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قاسمی با بیان اینکه به طور معمول در روزهای پایانی هفته، سهامداران حاضر به خرید چندان زیادی نمی شوند درباره پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده به ایرنا گفت : ابلاغیه تجدید ارزیابی دارایی توسط دولت منجر به اثر مثبت در گروه بانک و خودرو و باعث شد به دلیل ورود جریان نقدینگی ، اکثر بازار مثبت و شاخص از منفی به سمت مثبت پیش رود.

وی افزود: هفته آینده به دلیل فرا رسیدن موعد گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها که به نظر می‌رسد گزارش‌های مناسب و معقولی باشند به احتمال قوی بازار مثبت شود و روند صعودی بازار ادامه یابد و نقدینگی بیشتری وارد بازارسرمایه شده و حجم معامله قابل قبول و چشمگیر شود و بخشی از سهامداران به سمت گروه‌هایی دارای تجدید ارزیابی و بخشی دیگر به سوی گروه‌های منتشر کننده گزارش ۹ ماهه باشند.

این کارشناس با تاکید بر اصلاح شاخص و شرکت های کوچک‌ توضیح داد: این اصلاح زمانی رخ می دهد که جریان نقدینگی به بازار متوقف شود اما تا زمان ورود جریان نقدینگی به بازار، این اصلاح به تاخیر می افتد و یا اگر هم اصلاح رخ دهد شتاب چندان تندی نخواهد داشت که سهامداران را نگران کند.

قاسمی افزود: کانال بعدی شاخص تا پایان سال حداکثر ۴۰۰ هزار واحد خواهد بود و به صورت سنتی حجم فروش سرمایه گذاران حقوقی در ماه اسفند بیشتر می شود که زمینه منفی شدن روند بازار را رقم می زند.

انتهای پیام