بیانات رهبر انقلاب درباره اقدام سه کشور اروپایی، مذاکره و حادثه سقوط هواپیما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیت الله خامنه ای در نماز جمعه امروز تهران اعلام کردند: همه برادران عزیز را دعوت و توصیه می‌کنم به رعایت تقوا، اگر نصرت و هدایت الهی و فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می‌خواهیم در تقوا است. باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار قرار دهیم. آنچه مهم است توصیه به تقوا است. خود این حقیر بیشتر از شما محتاج این توصیه هستم. هرکدام به اندازه رشد خود تقویت را رعایت کنیم.

مردمی که اهل صبر اند از میدان خارج نمی شوند. شکورند به این معنی اولا نعمت را می شناسند. ثانیا قدرشناس نعمت هستند . بر اساس آن احساس مسئولیت می کنند . دو هفته پرماجرا گذشت ماجراهای تلخ و شیرین و حوادث درس آموز برای ملت پیش آمد. یوم الله یعنی آن روزی که دست قدرت خدا در حوادث مشاهده می شود. آن روزی که ده ها میلیون و صدها هزار در عراق به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند ایام الله است. آن  روزی هم که موشک های سپاه پایگاه امریکایی را در هم کوبید یکی از ایام الله است.

این دو روز جزء ایام الله هستند. در مقابل چشم خود دیدیم. روزها نقطه عطف تاریخ اند. اینکه یک ملت این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر این طور سیلی بزند این نشان دهنده دست قدرت الهی است و آن روز جز ایام الله است . روزها تمام می شود ولی تاثیرات این روزها در زندگی ملت ها باقی می ماند .

جامعه ایرانی صبار و شکور و ملت پر استقامت و شکر گذاری است . ملت ایران همواره سپاسگذار الطاف الهی است . پس از 41 سال از پیروزی انقلاب این جمعیت بی نظیر را کدام دست قدرتی به میدان آورد ؟ کدام عاملی می توانست یک چنین معجزه ای را نشان بدهد  جز دست قدرت الهی . آن کسی که نمی تواند  ببینند عقب می ماند باید دست قدرت خدا را دید.

وقتی خدا یک چنین حرکتی را به وجود می آورد این یعنی اراده الهی بر پیروزی این ملت است. اراده الهی پیروزی مردم . این بیعت بزرگ با خط امام . بیعتی با این عظمت بعد از گذشت 30 سال از رحلت امام . چه شد که پس از تلاش امپراطوری خبری صهیونیست در همه دنیا سعی کردند نام  سردار سلیمانی را متهم کنند به تروریست . خدای متعال صفحه را به عکس آنچه می خواستند تغییر داد . مردم پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

دست خدا را نمی بینید؟ خدا با ما است . خود این شهادت سردار هم یکی از این آیات الهی است.رسوایی آمریکا را رقم زد. اینها کسی را که سرشناس ترین و قوی تری فرمانده مبارزه با تروریست بود ترور کردند. روبرو با وی مواجه نشدند و دزدانه و بزدلانه ترور کردند . این مایه روسیاهی آمریکا شد . در این منطقه این جور کار ترور مخصوص رژیم صهیونیستی بود . آمریکایی ها خیلی آدم کشتند منتهی اعتراف نمی کردند اینجا اعتراف کردند که ترور کردیم و تروریست هستیم . رسوایی از این بالاتر چیست . پاسخ قدرتمندانه سپاه هم در خور تدبر است.

این ضربه به آمریکا بود . ضربه نظامی بود مهم تر و بالاتر از ضربه نظامی، ضربه حیثیتی بود. آمریکا سال ها است در سوریه و لبنان و عراق افغانستان ضربه می خورد ولی این ضربه از همه آنها بالاتر بود . ضربه با هیچ چیز جبران نمی شود. هیچ کاری آبروی از دست رفته آمریکا را برنمی گرداند اما اینکه این حوادث را قیمت گذاری کنیم، قدر آنها را بدانیم و اندازه قیمت این حوادث چقدر است در صورتی تحقق پیدا می کند که به حاج قاسم و ابومهدی به چشم یک فرد و یک مکتب نگاه کنیم .

سپاه قدس را به عنوان مجموعه و سازمان اداری نبینیم به عنوان یک نهاد انسانی نگاه کنیم .  سپاه قدس با سعه صدر به همه نگاه می کنند، رزمندگان بدون مرز هستند هر جا نیاز باشد حضور پیدا می کنند و خود را بلاگردان حریم های مقدس می کنند .سپاه قدس سایه جنگ و ترور را دور می کنند و بخشی از امنیت به عهده همین عزیزان است. به کمک فلسطین و غزه می روند اما برای کشور امنیت ایجاد می کنند. آن دشمنی که آمریکا تجهیز کرده برای ضربه زدن به ایران بود . هدف داعش ناامنی بود و متوقف شد به کمک همین جوانان مومن و عزیز سپاه قدس .آن فریب خوردگانی که یک روز فریاد زدند نه غزه نه لبنان حتی حاضر نشدند راحتی خود را فدا کنند و باز همین شهید سلیمانی ها بودند که رفتند .

مردم ایران طرفدار نه گفتن به همه مطامع  و وعده های دولت های استعماری اند . ملت ایران نشان داد از خط مجاهدت دفاع می کند . به نمادهای مقاومت عشق می ورزد . آن کسانی که سعی می کنند چیز دیگری را به مردم، افکار عمومی و بیگانگان نشان دهند با صدق و صفا رفتار نمی کنند . ملت طرفدار ایستادگی در برابر دشمنان است . این دلقک های آمریکایی که می گویند در کنار مردم ایرانیم ببینند . این چند صدنفر که به عکس شهید توهین می کنند مردم ایرانند ؟

سخنگویان دولت شریر آمریکا می گویند در کنار مردم ایرانیم اما دروغ می گویند . بعد از این هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید . مردم ایران باطن را نشان دادند . این فریاد انتقام سوخت حقیقی موشک هایی بود که پایگاه آمریکایی را هدف گرفت . یک نکته دیگر در اهمیت آنکه می گوید باید این روزها در اذهان باقی بماند .

قضیه تاسف انگیز حادثه سقوط هواپیما حادثه تلخی بود . دل ما را سوزاند . از دست دادن مردم خوب حادثه تلخی بود ولی یک عده به تبع و هدایت رسانه های آمریکایی و انگلیسی سعی کردند  به نحوی آرایش بدهند که حادثه یوم الله اخیر را به دست فراموشی بسپارند . افرادی که هیچ علاقه ای به منافع ملی ندارند .حالا یک عده جوانند  فریب می خورند اینها نمی توانند منافع ملی را درک کنند . آنچه دشمن مایل است در عمل اینها بیرون می آید .

همین اندازه که از این حادثه غم خوردیم دشمن خوشحال شد. به بهانه ای که سپاه و نیروهای مسلح و نظام را زیر سوال ببرند. اشتباه کردند آنها مکر کردند ولی در مقابل دست قدرت خدا تاثیری ندارد . حادثه در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی از ذهن مردم نخواهد رفت  و روز به روز زنده تر خواهد شد.همین جا با اصحاب این مصیبت همدردی می کنم.

یکی دیگر از کارهای دیگر این است که 3 دولت اروپایی کردند، انگلیس، فرانسه و آلمان تهدید کردند مسئله را به شورای امنیت می برند. این 3 کشور همان 3 کشوری هستند که در دوران جنگ تحمیلی تا توانستند به صدام کمک کردند. آلمان بمب شیمیایی و فرانسه بالگرد می داد. دولت انگلیس با همه وجود در خدمت صدام بود. امروز هم این طور عمل می کنند .بنده از اول گفتم بعد خروج آمریکا از برجام این 3 دولت یاوه گویی می کردند و معلوم شد پادوی آمریکا هستند . دولت های حقیر در انتظار این هستند ملت ایران را به زانو دربیاورند .

شما کوچکتر هستید که بخواهید ملت ایران را به زانو در بیاورید . اینها مذاکره هم که می کنند آمیخته با فریبکاری است . همان کسانی که پشت میز ظاهر می شوند، جنتلمن های پشت میز همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند . لباس عوض می کنند . دست چدنی است که پوشش مخملی دارد و خود را نشان می دهد . اینها نمی توانند کسانی باشند که به آنها اطمینان کنیم.

حالا باید چه کنیم . همت ملت باید این باشد که قوی باشد. تنها راه موجود قوی شدن است . از مذاکره ابایی نداریم نه با آمریکا البته از موضع قدرت مذاکره کنیم به توفیق الهی قوی تر خواهیم شد . فقط قدرت نظامی نیست بلکه اقتصاد هم باید  قوی شود . وابستگی به نفت باید  تمام شود . نجات پیدا کنیم . جهش علمی  و فناوری باید ادامه پیدا کند . پشتوانه همه اینها حضور در صحنه است .

مجددا حادثه هواپیما را تسلیت می گویم . باید حادثه پیگیری و از حوادث مشابه پیشگیری شود. مطلب دوم راجع به انتخابات است . حضور ملت مهم ترین عامل اقتدار است حضور در انتخابات یکی از آنها است . سعی دارند نگذارند مردم شرکت کنند . مراقب باشید مبادا دشمن بگذارد خواسته خود را محقق کند .

انتهای پیام