اثر مثبت امضاء توافق آمریکا و چین و اقبال بازار به سهام سه صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند مثبت یا منفی شاخص بورس امروز از میانه کانال 399 هزار تایی از سر گرفته می شود و در این میان کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته پس از عبور از بحران منطقه ای با رشد قابل ملاحظه ، رکوردهای جدیدی را ثبت کرد و نمادهای بزرگ هم سو با شاخص ، سقف های جدیدی را ثبت کردند. رشد تند بازار، شاخص بورس را در آستانه لمس عدد 400 هزار واحدی قرار داد تا آمادگی بازار سهام جهت ورود به ابر کانال جدید تایید شود.

در بازارهای جهانی هم مرحله اول توافق تجاری به رغم ابهامات ، بالاخره به امضا ترامپ و نماینده رئیس جمهور چین رسید که منجر به رشد بازارهای سهام پس از کاهش تنش های اخیر شد. فلزات اساسی نیز رشد محدودی داشتند و نفت همچنان کم رمق است و نوسانات کم دامنه ای را تجربه می کند.

بهبود فضای بازارهای جهانی باعث شده بازارها به رشد بیشتر قیمت ها خوش بین باشند و در این میان گارد نزولی شاخص دلار با توجه به سیاست خنثی فدرال رزرو در سال جدید، می تواند محرک مناسبی برای قیمت های جهانی خصوصا فلزات اساسی باشد.

از طرف دیگر در بازار ارز ، دلار همچنان در محدوده بالاتر از 13000 تومانی با روندی آرام در حال نوسان است و اخبار تکراری تحریم صنایع از طرف آمریکا و حتی اجرای ساز و کار ماشه از طرف اروپایی ها نیز نتوانست نوسانات معناداری در قیمت ها ایجاد کند.

گروه های بزرگ با روندی سبز به استقبال گزارش های 9 ماهه رفته اند و با توجه به سطح نه چندان جذاب قیمت های جهانی و البته آرامش بازار ارز در سه ماه پاییز به نظر می رسد بازار سهام نیز انتظار تحقق سودهای بالایی را در این گزارش ها نداشته باشد و سرمایه گذاران با بررسی متغیرها در ماه های باقی مانده  سال جاری ، اقدام به خرید و فروش خواهند کرد. 

به نظر می رسد روند مطلوب بازار در گروه های بزرگ با شیبی کمتر ادامه داشته باشد و در این میان نمادهایی که گزارش ها بهتری را ارائه کنند می تواند در جذب نقدینگی توفیق بیشتری داشته باشند.

در گروه فرآورده های نفتی خصوصا نمادهای پالایشی که سابقه غافل گیر کردن در گزارش ها را نیز دارند، می توانند معاملات جذابی را در آستانه انتشار گزارش ها رقم بزنند .

در دو گروه بانک و خودرو همچنان تجدید ارزیابی دارایی ها محرک اصلی این نمادها بوده و با نزدیک شدن به پایان سال و احتمال ارائه درخواست افزایش سرمایه در روزهای پیش رو از طرف شرکت ها ، همچنان وضعیت معاملات مثبت ارزیابی می شود. خصوصا نمادهایی که برنامه افزایش سرمایه را اعلام کرده و یا به نوعی از این موضوع متاثر خواهند شد می توانند همچنان روندی قابل قبول را ثبت کنند.

در دیگر گروه ها نیز تک نمادهای همراه با اخبار تجدید ارزیابی و البته نمادهایی که قادر به تحقق سود بالاتر از انتظار شوند روندی مثبت را تجربه خواهد کرد و همچنان توصیه می شود در سطوح فعلی بازار در انتخاب نمادها به منظور سرمایه گذاری سخت گیری و دقت زیادی به عمل آید.

انتهای پیام