دور جدید حیات بورس با عبور شاخص از سد ۴۰۰ هزار واحدی / انتظار ادامه رونق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از اعلام سه کشور اروپایی انگلیس و آلمان و فرانسه مبنی بر استفاده از ساز و کار حل اختلافات مربوط به برجام و موسوم به ماشه و چند موضع گیری ، اغلب فعالان بازار سرمایه انتظار توقف سیر صعودی قیمت ها و شاخص را داشتند اما نه تنها این پیش بینی به جز یکی دو روز محقق نشد بلکه امروز با تداوم رشد قیمت ها همراه شد.

براساس این گزارش، برخلاف اولین روزهای اکثر هفته ها که بازار سهام به طور معمول با تردید و احتیاط آغاز بکار می کند در نیمه اول معاملات امروز ، شاخص بورس به راحتی از خط مقاومت تاریخی و 400 هزار تایی هم عبور کرد و وارد دور جدیدی از حیات شد . حیاتی که اکثر کارشناشان منتظر تحقق آن در پایان سال بودند.

به این ترتیب در پی اثر رویدادهایی مانند توافق اولیه آمریکا و چین و بهبود قیمت های جهانی ، در پیش رو بودن انتشار گزارش های 9 ماهه ، حمایت عملی دولت از بورس و ابلاغ تصویب افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها ، نیاز دولت به بازار سرمایه برای فروش اوراق و اموال قابل توجه و بیش از 120 هزار میلیارد تومانی ، رکود بازارهای رقیب ، ورود نقدیندگی جدید و... امروز هم قیمت سهام اکثر شرکت با افزایش در حال داد و  ستد است.

این روند موجب اثر مثبت  تا واحدی شرکت های بزرگی چون مخابرات ، بانک ملت ، مپنا، گل گهر ، ایران خودرو ، فولاد خوزستان ، پالایشگاه تبریز و ... شد و دماسنج بازار در همان دقایق اولیه و طی نیم ساعت اول با جهش 7 هزار و 235 واحد دیگر به آسانی وارد کانال 406 هزار تایی شد .

با این اوصاف انتظار می رود در صورت نبود رویداد منفی خاص در حوزه سیاست ، بازار سهام در روزهای آینده هم با اقبال بیشتری روبرو و قادر به ثبت رکوردهای جدیدی شود.

انتهای پیام