نقش ترامپ در کشته شدن ۱۷۶ مسافر هواپیمای اوکراینی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشریه آمریکایی لاس‌ وسگاس ریویو ژورنال اعلام کرد: اگر دونالد ترامپ نسبت به سیاست‌های باراک اوباما حسادت نمی‌کرد، آیا از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شد؟ اگر ترامپ دوباره نسبت به دستاورد دولت اوباما در کشتن اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده و مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر حسادت نمی‌کرد، آیا دستور ترور قاسم سلیمانی را صادر می‌کرد؟

هیچ دلیلی وجود ندارد ترامپ جهان را به خطر بیندازد. ترور سردار سلیمانی، آمریکا را به تقابل مستقیم نظامی با ایران سوق داد که این مسئله بدترین چیزی است که می‌توان برای آمریکا تصور کرد. به همین دلیل بود که تنش‌ها به شدت بالا گرفت و ایران در تلافی ترور سردار سلیمانی ، پایگاه آمریکا را موشک‌باران کرد و به اشتباه هواپیمای مسافربری را با تصور موشک کروز با یک موشک پدافندی هدف قرار داد و 176 نفر کشته شدند.

سوال اینجا است که اگر ترامپ در توافق هسته‌ای با ایران باقی می‌ماند و از ترور سردار سلیمانی خودداری می‌کرد، آیا این 176 نفر الان زنده نبودند؟ تبعات چنین اقداماتی زمانی ایجاد می‌شوند که یک نفر کنترل طبیعی را از دست داده و یا اینکه سیاست‌مداران شبیه شترمرغ سر خود را در شن فرو می‌برند.

درست است یک ایرانی به هواپیما شلیک کرد اما چه کسی در حقیقت ماشه تنش را کشید؟ آیا دستان دولت آمریکا به خون قربانیان هواپیما آغشته نیست؟ زمانی که ترامپ فکر می‌کند از ژنرال‌ها باهوش‌تر است و سازمان‌های اطلاعاتی را نادیده می‌گیرد باید حداقل در یکی از جنگ‌ها در گذشته حضور پیدا می‌کرده و یا اینکه یک رئیس‌جمهور کله‌شق شده باشد.

انتهای پیام