معاملات فروش تعهدی راه اندازی می شود/ بازدهی ۴۰۰ درصدی بورس در سه سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، احمد سحرخیز در افتتاحیه دومین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه طی سال‌های گذشته از نظر حجم و تعداد معاملات رشد چشمگیری داشته، گفت: شاخص بورس طی سه سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته به طوری که تعداد معاملات در دی‌ سال ۹۵ حدود ۵ هزار و در دی‌ سال جاری ۵۰۰ هزار بوده است.

وی با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات گفت: همه عملیاتی که در بازار سرمایه انجام می‌شود از جمله سفارشی که سرمایه‌گذار برای کارگزار انجام می‌دهد به جز یک قسمت مکانیکی است . در واقع قسمتی که مردم پشت سیستم می‌نشینند و آمار معاملات و قیمت سهم را بررسی و تحلیل می‌کنند و بعد تصمیم‌گیری غیرسیستمی و ارسال سفارش می‌کنند الکترونیکی نبود که در حال حاضر با معاملات الگوریتمی همه این فرآیند الکترونیکی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معاملات الگوریتمی برای سهامدار و سرمایه‌گذار سودآور است، گفت: از این طریق سرمایه‌گذاران می‌توانند مدیریت ریسک کرده و از تصمیمات احساسی و هیجانی جلوگیری کنند.

سحرخیز از راه‌اندازی معاملات فروش تعهدی خبر داد و گفت: زمانی که معاملات از طریق روش‌های الگوریتمی صورت می‌گیرد تا زمانی که برای سهمی رشد قیمت پیش‌بینی می‌شود همه سود می‌کنند و زمانی که کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود جلوی ضرر را می‌گیرد. زمانی که معاملات فروش تعهدی راه‌اندازی شود اگر معاملات الگوریتمی کاهش قیمت را پیش‌بینی کند سودآوری هم خواهد داشت.

انتهای پیام