پنتاگون : درباره تلفات حمله موشکی ایران پنهان‌کاری نکردیم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جاناتان هافمن در حالی مدعی عدم پنهان‌کاری یا کوچکنمایی تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد شد که پس از یک هفته انکار به آسیب یازده تن اعتراف و اعلام کرد سران ارتش آمریکا پنجشنبه و یک هفته پس از حمله موشکی از این موضوع اطلاع یافته‌اند.

این درحالی است که همه مقام‌های آمریکایی از جمله ترامپ ، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی بودند حمله موشکی ایران هیچ کشته یا مجروحی به جا نگذاشته است.

این پایگاه آمریکایی تأیید کرد نظامیان زخمی برای مداوا به بیمارستان‌های کویت و لندستول آلمان اعزام شدند تا برای درمان آسیب مغزی و انجام معاینات بیشتر تحت مداوا قرار گیرند.

بر اساس این گزارش،مقامات بلندپایه کنونی و پیشین دولت آمریکا ادعا کردند ترامپ از هفت ماه پیش با قید و شرط‌هایی، مجوز ترور سردار سلیمانی را داده بود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، پس از سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا توسط ایران از وی خواست تا با تأیید عملیات ترور سردار سلیمانی به این اقدام واکنش نشان دهد. مایک پمئپو نیز از ترامپ خواست مجوز این عملیات را صادر کند. اما ترامپ با عنوان این مطلب که تنها در صورتی با اجرای این طرح موافقت خواهد کرد که ایران از خط قرمز وی در مورد کشتن یک آمریکایی بگذرد،پیشنهاد مشاوران را رد کرد.

به گفته یک فرد آگاه از این مذاکرات، ترامپ گفته بود این گزینه تنها در صورتی مطرح می شود که ایران به آمریکا حمله کند.

انتهای پیام