اولین واکنش وکلای ترامپ به طرح استیضاح / زمان جلسه مهم مجلس سنا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، وکلای حقوقی دونالد ترامپ در اولین واکنش به اعلام اتهامات ، طرح استیضاح را حمله ای خطرناک به دمکراسی دانستند و در دفاعیه یشش صفحه ای اعلام کردند بندهای استیضاح هیچ جرمی را تشریح نمی کند و تلاشی گستاخانه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

طبق این دفاعی ، اتهامات طرح استیضاح ، مدعی هیچ نوع جرم یا شکستن قانون نمی شود و نتیجه فرآیندی بی‌قانون است که رویه های عادلانه قضایی و رعایت انصاف را نقض می کند. بنابراین ترامپ کلیه اتهامات را قاطعانه و بدون هیچ ابهامی رد می کند.

براساس این گزارش، دمکرات ها گزارشی برای محاکمه استیضاح در سنا تهیه و ارسال کرده اند و قرار است محاکمه ترامپ در سنا ساعت ۱۳ سه شنبه شروع شود. وی سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است که با محاکمه استیضاح روبرو می شود و با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در کار کنگره روبرو است .

مجلس نمایندگان که تحت کنترل دمکرات ها است ماه قبل ترامپ را استیضاح کرد و باید دید مجلس سنا که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است در مورد محکومیت و برکناری رئیس جمهور چه تصمیمی خواهد گرفت.

به اعتقاد نمایندگان دموکرات ، ترامپ سوگند اجرای صادقانه قوانین را زیر پا گذاشته و به اعتماد عمومی خیانت کرده و موجب شکل گیری بدترین کابوس بنیانگذاران آمریکا شده است .