توضیحات فرابورس درباره معامله خرید اوراق وام مسکن جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فرابورس طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای افزایش سقف وام خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات، تعداد مجاز خرید از ۱۶۰ به ۲۸۰ فقره در هر جلسه معاملاتی افزایش یافت و یک دست‌انداز مقرراتی برطرف شد.

سقف وام خرید مسکن از محل اوراق برای متقاضیان انفرادی در تهران از ۶۰ به ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

همزمان وام جعاله مسکن نیز از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت. در همین ارتباط فرابورس در اطلاعیه‌ای پیرو مصوبات شورای پول و اعتبار، موارد ذیل را درخصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اعلام کرده است:

۱- محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق ۴ ماه خواهد بود.

۲- محدودیت عدم فروش برای نمادهایی که تنها ۴ ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس باقی مانده است، اعمال نخواهد شد لذا در این مقطع ، نمادهای معاملاتی تسه ۹۶۱۱، ۹۶۱۲ ، ۹۷۰۱ و  ۹۷۰۲ مشمول این محدودیت  نیستند.

۳- درخصوص اوراق گواهی صادره بانک عامل بخش مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۲۸۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است.

۴- متقاضیان باید تمام موارد را درخصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند. تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می‌تواند منجر به ابطال کلیه معاملات، حذف سفارش‌های ثبت شده و ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات شود.

۵- اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس است.

متقاضیان جهت اطلاع از سایر جزئیات می‌توانند به اطلاعیه‌های این شرکت مندرج در سایت رسمی فرابورس به نشانی www.ifb.ir مراجعه کنند. جهت دریافت وام لازم است نسبت به خرید اوراق اقدام شود که به منزله امتیاز دریافت وام مسکن بوده و هر فقره معادل ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام