بررسی مشکل نقدینگی ذوب آهن در شستا و لزوم تامین پایدار مواد اولیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، رضا مسرور عضو هیات مدیره هلدینگ شستا ، سعید عبودی رئیس هیات مدیره ، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین و هیات همراه از شرکت ذوب آهن اصفهان، خط تولید و پروژه های توسعه بازدید و جلسه ای درباره آخرین وضعیت این شرکت برگزار کردند .

لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این بازدید گفت :  ذوب آهن برای اولین بار تولید ریل را در کارنامه ثبت و از خروج ارز برای واردات این محصول جلوگیری کرد. تمام قد در خدمت صنعت و از جمله ذوب آهن هستیم چراکه هر چه تولید این شرکت بیشتر باشد رونق ملی را شاهد خواهیم بود .

مسرور عضو هیات مدیره هلدینگ شستا نیز گفت : اقدامات و طرح های که در ذوب آهن برای رونق تولید انجام شده بسیار مثبت است . مشکل نقدینگی "ذوب" در هلدینگ شستا قابل بررسی است و می توان آن را مرتفع کرد . این شرکت با توجه به انجام طرح های توسعه ای در صورتی که مشکل نقدینگی نداشته باشد به ظرفیت تولید اسمی خواهد رسید .

سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین هم گفت : ذوب آهن در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و در راستای اقتصاد مقاومتی، پروژه های مختلفی را انجام داده و در بومی سازی نیز دستاوردهای چشمگیری دارد . تنوع و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از راهکارها در شرایط بحران است که به خوبی به انجام رسیده است . افزایش سرمایه و تخصیص معدن سنگ آهن جهت تامین مواد اولیه را از راهکارهای حل مشکلات ذوب آهن در شرایط موجود است و حق این شرکت است که برای تامین پایدار مواد اولیه تولید دچار مشکلات عدیده نباشد .

همچنین منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی توانایی زیادی در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دارد، گفت : بسیاری از طرح های توسعه ای در فاز اجرایی قرار گرفته است . اولویت اصلی تامین مواد اولیه است تا بتوانیم ظرفیت اسمی شرکت 3.6 میلیون تنی را تحقق بخشیم .

وی ذوب آهن را یکی از توسعه دهنده های اصلی زیر ساخت های تولید فولاد در داخل دانست و گفت : تولید در این شرکت به روش کوره بلند است و یارانه انرژی دریافت نمی کند . همین این امر باعث شده قیمت تمام شده محصول بالاتر از سایر شرکت های فولادی باشد که از یارانه انرژی برخوردارند .

انتهای پیام