جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی مدیرعامل اسبق دو بانک و ۸ متهم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی متهمان این پرونده هستند و در کنار این متهمان سه متهم به نام‌های رحمت اله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی و مجید سعادتی متواری هستند.

متهمان پرونده از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان، خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و موضوع سفر‌های محرمانه در کنار قاچاق حرفه‌ای ارز به ترکیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی موحد با اشاره به رد مال توسط متهم فلاحتیان گفت: متهم مهدی فلاحتیان مبلغ ۹ میلیون دلار پول بانک پارسیان را پرداخت کرده و بصورت قطعی این انتقال صورت گرفته است.مقدمات رد حدود ۹۳ میلیون دلار متعلق به بانک ملت هم انجام و اموال معرفی شده و در حال کارشناسی هستند که امید می رود به زودی این پول پرداخت شود.

وی افزود: تاکنون ۱۰ جلسه بصورت علنی اما غیر رسانه‌ای برگزار شده و تصمیم دادگاه بوده که جلسات رسانه‌ای نشوند و هیچ تصویر و صوتی به بیرون از جلسه دادگاه منتقل نشود و اگر باز هم تصمیم بر آن شود که جلسات بصورت غیر علنی برگزار شوند این کار را انجام خواهیم داد. اکنون متهمان سعادتی، باختری و سمانه حضرتی آشتیانی هنوز متواری هستند.

انتهای پیام