شرکتهای تابعه دفتر رهبری در بورس عرضه اولیه می شوند/ سهم اندک از اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ایروانی در همایش هم‌اندیشی سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری گفت: در مورد FATF برخی از روزنامه‌های داخلی حرف‌هایی می‌زنند که برخلاف امنیت ملی است که نشان می‌دهد یا در مورد این مسأله مطالعه نکرده‌اند و یا اینکه مطالب را خوب ترجمه نمی‌کنند و مطالب اشتباهی به افکار عمومی می‌گویند.

وی افزود: منتظریم ببینیم FATF راجع به ترامپ که از این قضیه سوء استفاده کرده و تأمین مالی تروریسم انجام داده و با بودجه دولت آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رسانده، چه می‌کند. منابع مالی در جهت حرکت ضد انسانی و ضد بین‌المللی ترامپ چگونه تهیه شده و آیا این کار باعث افزایش ریسک سیستماتیک در آمریکا می‌شود یا نه؟ حتی اگر ابعاد انسانی آن را هم در نظر نگیریم ابعاد تأمین مالی تروریسم با بودجه دولتی چه می‌شود؟

این مقام مسئول ادامه داد: مؤسسه حسابرسی مفید راهبر ،حسابرسی مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه دفتر رهبری را بر عهده دارد و طبق مذاکره با وزیر اقتصاد قرار است شرکت‌های زیرمجموعه نهادهای وابسته به دفتر رهبری در بورس پذیرش و عرضه اولیه شوند. مبنای زنجیره ارزش بر چابک‌سازی نهادها استوار بوده و انتظار می رود شرکت‌های قابل واگذاری از طریق بورس واگذار شوند .

ایروانی با اعلام تدوین الگوی راهبری مطلوب در نهادهای تحت پوشش دفتر رهبری، توضیح داد: الگوی حکمرانی خوب در این نهادها دنبال می‌‌شود و الگوی راهبردی مطلوب ترجمه همان حاکمیت شرکتی است که مهمترین موضوع آن نهادینه‌سازی و چندجانبه‌نگری در نهادها است که در تصمیم‌گیری‌ها جامعه‌نگری و چالش اصلی مدیریت تعادل و توازن همچنین پاسخگویی موردنظر است.

وی ادامه داد: در قالب حاکمیت شرکتی روند تکاملی تدریجی در نهادها دنبال می‌شود که چرخه اول گزارشگری مالی، حسابرسی و مجامع شرکت‌ها و استانداردهای حسابرسی است. همه نهادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی مورد حسابرسی و نظارت قرار می‌گیرند. نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری کمتر از 0.8 درصد در اقتصاد ملی نقش دارند ولی می‌توانند به عنوان ویژگی نهادی اثربخش باشند و الگوی نظارت، رصد و پایش در این نهادها بسیار مهم است.

انتهای پیام