دلایل اقبال بورس و ورود نقدینگی جدید/ معرفی پرظرفیت ترین گروه سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا تاجبر مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین با اشاره اینکه شفافیت ، رکن اصلی بازار سرمایه است درباره دلایل اقبال روزانه بورس و ورود نقدینگی های جدید به سنا گفت: با توجه به تورم و افزایش نرخ برابری ارز، بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه، سکه و طلا و.... هم با افزایش قیمت مواجه شدند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در برابر کاهش جذابیت بازارهای موازی به جذابیت بازار سرمایه افزوده شده که ناشی از عدم مالیات و شفافیت حداکثری ، نبود هزینه نگهداری و اعتماد مردم است . در این میان هر چند حجم زیادی نقدینگی وارد بازار سهام شده اما متاسفانه طی ماه های اخیر با رفتارهای هیجانی برخی سهامداران همراه شده که با اقدام به ورود مستقیم ، بدون تحلیل دست به خرید سهام می زنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه بهتر است سهامداران فاقد علم و آموزش از طریق سایر نهادهای مالی اقدام پیدا کنند ، ادامه داد: بارها اعلام شده برای دریافت اطلاعات بهتر از سایت شرکت های بورسی codal.ir و اطلاعات نهادهای مالی دارای مجوز  در cfi.codal.ir و از تحلیل بنیادی، تکنیکال و صنعت استفاده شود اما متاسفانه برخی سهامداران بدون توجه به پیش نیاز ، اقدام به سرمایه گذاری مستقیم می‌کنند.

به گفته تاجبر ، شرکت های صادرات محور و تولیدکننده از پرظرفیت ترین گروه ها برای سرمایه گذاری هستند .

انتهای پیام