ویروس چینی و پیش بینی منفی موجب افت ۳ شاخص بورس آمریکا شدند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، گزارش صندوق بین المللی پول و پیش بینی کاهش رشد اقتصاد جهانی برای دو سال‌‌ جاری و آینده میلادی به همراه نفوذ ویروس واگیردار چینی و شبه سارس ( که جان 6 چینی را گرفت) موجب شد دیروز هر سه شاخص اصلی بورس آمریکا (شامل داوجونز ، S&P 500 و نزدک) با سیر نزولی روبرو شوند.

این جریان منفی با تایید سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا و اعلام ابتلای یک نفر به این ویروس، تشدید شد .

در این رابطه چارلی ریپلیر کارشناس ارشد مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری آلیانز گفت: با این ویروس (که یکی از شاخه های ویروس "کرونا" است)، ریسک جدیدی به بازار سهام آمریکا وارد شده و  سرمایه‌گذاران با نگرانی در حال فروش دارایی ها هستند و طی هفته‌ها و ماه‌های آینده توجه سرمایه‌گذاران به این ریسک معطوف خواهد شد.

براساس این گزارش، با توجه به نفوذ این ویروس در چند روز قبل از شروع تعطیلات سال نوی چینی، شرکت‌های صنعت گردشگری بیشترین آسیب را دیده اند. به طوریکه سهام شرکت های بوئینگ ، آرکا ایرلاین و کارنیوال به ترتیب 3.3 ، 2.8 و 2.3 درصد و سهام شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین ( یکی از سه شرکت بزرگ هوایی آمریکا )  4.4 درصد سقوط کرد.

همچنین سهام شرکت هتلداری لاس وگاس سندز و واینریسورتس که فعالیت قابل توجهی در گردشگری چین دارند 5.4 و 6.1 درصد سقوط  کرد. از سوی دیگر سهام شرکت‌های فولادی آمریکا هم که با چین همکاری‌های زیادی دارند منفی شدند .

انتهای پیام