آمریکا خبرگزاری فارس را تحریم کرد / توضیح شرکت زیرساخت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران نزدیک است اعلام کرد دامنه farsnews.com با دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا مسدود شده و دسترسی برخی مخاطبان به سایت این خبرگزاری در ایران و نقاط مختلفی از جهان با مشکل مواجه شده بود که رفع شد.

بر اساس این گزارش، در ایمیلی که از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی  توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن در فهرست SDN بیان شده است.

سجاد بنابی نایب رئیس شرکت زیرساخت در واکنش به این اقدام در توییتی اعلام کرد: اتفاقی که برای برخی از دامنه‌ها از جمله فارس نیوز افتاده، محدود به تحریم مالی یک یا دو رجیستر دامنه دات کام بوده و جای نگرانی نیست. خدمات دات کام از طریق رجیستر های غیر آمریکایی و نیز دات آی ار از طریق ایران قابل ادامه است.

وی افزود: همکاران در حال راهنمایی شرکت‌های متأثر از این اقدام در توقف ارائه خدمت به شرکت‌های ایرانی هستند. زیرساخت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از این گونه نگرانی‌ها در تحریم‌های ظالمانه را از بین برده است.

انتهای پیام