رویدادی جالب در نخستین شرکت مشمول اصل ۴۴

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ملی مس ایران نخستین شرکت دولتی و مشمول اصل 44 است که از 15 بهمن 85 وارد بورس شد تا راه حضور سایر شرکت های دولتی در بازار سرمایه و اجرای خصوصی سازی اقتصاد باز شود.

این شرکت 4.3 هزار میلیارد تومانی از آن زمان تاکنون یکی از شرکت های مطرح و گاه حاشیه دار و مسئله ساز بورسی بوده که با رویدادهایی چون عرضه های بلوکی با حرف و حدیث، تقسیم سودهای حداکثری در مجامع، تعیین مدیران عامل از سوی دولت آن هم به رغم اندک بودن سهم دولت ، حضور مدیران معروف و گاه با حاشیه، نوسان شدید در سودآوری و قیمت سهام و ... مواجه شده است.

حال در رویدادی جالب، دبیرکانون سهامداران حقیقی برای اولین بار از طرف یک شرکت سرمایه گذاری وارد هیات مدیره این شرکت شده است. در تاریخچه این شرکت بزرگ همواره این مدیران دولتی و شبه دولتی بودند که تعیین کننده برنامه های ملی مس بوده و تاکنون سابقه نداشت که یک فعال حقیقی از طرف یک شرکت سرمایه گذاری وارد هیات مدیره ان شود.

به این ترتیب  ابوالفضل متین که از فعالان نام آشنای بازار سرمایه و دبیر کانون سهامداران حقیقی است از طرف سرمایه گذاری ملی ایران به عنوان عضو هیات مدیره " فملی" معرفی شده تا نیت مدیران سرمایه گذاری ملی ایران در حمایت از بخش خرد بازار سرمایه بار دیگر ثبیت شود.

این شرکت سرمایه گذاری یکی از قدیمی ترین شرکت های حاضر در بورس است که در ماه های گذشته با اجماع آراء سایر سهامداران حقوقی، صندوق های سرمایه گذاری و سهامداران حقیقی و با هدف شنیدن شدن صدای سهامداران اقلیت و حفظ منافع بازار سرمایه، قادر به حضور در هیات مدیره شرکت های بزرگی چون مپنا، تراکتورسازی ، تایدواتر و ...شده است .

 انتهای پیام