اثر گزارش های ۹ و یک ماهه و پیش بینی ادامه رشد متعادل شاخص

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، همایون دارابی با تاکید بر روند متعادل شاخص بورس در بازار هفته گذشته درباره آینده کوتاه بازار سهام به ایرنا گفت: رشد شاخص همچنان ادامه‌دار خواهد بود. انتشار گزارش ۹ ماهه و سود اعلامی مهمترین مسئله بود و با توجه به سپری شدن دی باید منتظر گزارش تولید و فروش شرکت‌ها بود که می‌تواند بر روند بازار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: گزارش دی ماه شرکت‌ها درحال انتشار است و امیدواری‌ها برای گزارش مثبت برای سه ماه پایانی سال بیشتر شده است. برخی از شرکت‌ها گزارش نامتعادلی منتشر کردند که نشان داد به رغم وجود وضعیت مناسب در حال دست و پنجه نرم کردن با برخی از مشکلات هستند. در مجموع هفته گذشته با رشد نزدیک سه درصدی شاخص کل به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شود به دلیل ورود نقدینگی و امیدواری به آینده معاملات، بازار همچنان به سمت صعود پیش رود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به شرایط مطلوب و ورود حجم گسترده‌ نقدینگی، اصلاح قیمتی و روند نزولی شاخص در بازار هفته گذشته بسیار روز به پایان رسید و وضعیت معاملات بهتر شد. به نظر می‌رسد بازار از این به بعد دچار اصلاح چندان سنگینی نشود و متعادل باشد اما به دلیل رکود بازارهای رقیب و ادامه ورود نقدینگی به این بازار هفته متعادلی را پیش‌رو خواهیم داشت.

دارابی درباره معرفی صنایع برتر هم توضیح داد: بخش عمده‌ای از گزارش‌ها باعث شده تا شرایط روشنی را به عنوان گروه پیش‌رو در بازار نداشته باشیم و نمادهایی که به عنوان شرکت کوچک و بزرگ هستند بسته به میزان معامله‌گران و گزارش‌هایی که منتشر می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرند. هیچ گروه پیش‌رویی که بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد و بیشتر براساس توجه سرمایه‌گذاران و کیفیت گزارش‌ها برخی از نمادها مورد اقبال قرار می‌گیرند. برخی گروه‌ها مانند بانک و خودرو در دو هفته گذشته موقعیت خوبی داشتند اما گزارش چندان مناسبی ندادند.

انتهای پیام