برنامه سال آینده سازمان خصوصی سازی برای عرضه اولیه شرکت های دولتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا صالح در اولین جلسه برنامه‌های سازمان خصوصی سازی برای سال آینده و در حضور اساتید اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به آسیب شناسی واگذاری‌های سال های گذشته گفت: به دلیل قطع رابطه زنجیره تولید با واگذاری‌های، راهکارهای مدنظر  است تا به جای فروش یکی از شرکت ها، شرکت مادر تخصصی در بازار سرمایه پذیرش و عرضه اولیه سهام شود تا هم شرکت مادر با حجم زیادی از دارایی‌ها،  کشف قیمت شود و هم مردم در مدیریت و ترکیب سهامداری شوند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های سال آینده این است که بجای واگذاری شرکت های زیرمجموعه، شرکت مادر تخصصی وارد بورس و فرابورس شود تا با حذف مقاومت‌های بر سر راه واگذاری‌ها ، امکان عرضه اولیه ۵ درصد سهامی برخی شرکت های گروه ۳ هم فراهم شود. در صورت اقبال بازارسرمایه ، آمادگی عرضه سهام شرکتهای دولتی در بورس هم وجود دارد .

این مقام مسئول با اشاره به برنامه آگهی واگذاری سهام ۵ شرکت دولتی در بورس و فرابورس و تا پایان بهمن ادامه داد: سازمان خصوصی سازی باید سهام شرکت ها را به صورت تدریجی در بورس و فرابورس عرضه کند تا وضعیت بازارسرمایه منفی نشود و واگذاری‌های این سازمان اثر منفی بر معاملات این بازار نداشته باشد.

صالح افزود: در این راستا جلسات متعددی با سازمان بورس برگزار شد تا با اتخاذ روشی ، عرضه‌های سازمان خصوصی سازی منجر به بهبود معاملات بازار سرمایه شود.

وی با اشاره به نقش مهم بازار سرمایه در واگذاری ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی سهام و دارایی‌های دولت طی ۱۸ سال اخیر گفت: تنها ۴ درصد از واگذاری‌ها با چالش مواجه بوده اما متأسفانه تصور درستی از فعالیت‌های سازمان خصوصی سازی نیست .

انتهای پیام