توضیح درباره معامله ۲۵ میلیارد تومانی مجوز کارگزاری و برنامه عرضه اولیه سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی کارگزاری بانک کشاورزی از سال 94 آماده پذیرش در فرابورس و عرضه اولیه تا ۲۵ درصد سهام شده که روح‌الله میرصانعی در واکنش به اعلام یکی از کارآفرینان به وزیر اقتصاد مبنی بر خرید و فروش 25 میلیارد تومانی مجوز کارگزاری بورس به فارس گفت: این گونه نیست که مجوزی معامله شود بلکه شرکت‌های کارگزاری که سهامی خاص هستند، مانند صرافی ها همراه با دارایی‌ها، بدهی‌ها، برند، مشتری، سابقه فعالیت و ... معامله می شوند.

وی ادامه داد: طی چند ماه آینده ، فرآیند تبدیل شرکت‌های کارگزاری به شرکت‌های سهامی عام انجام می شود و انتظار می رود نیمه سال آینده سهام این گروه در بورس یا فرابورس عرضه اولیه شود. پیشنهاد سهامی عام شدن شرکت‌های کارگزاری توسط هیأت مدیره سازمان بورس درحال بررسی بوده و  بعد از تصویب، امکان پذیرش و معامله سهام اما همراه با محدودیت های در درصد سهامدارای و صلاحیت ها وجود دارد.

میرصانعی با بیان اینکه سازمان بورس مجوز جدید کارگزاری صادر نمی کند و متقاضیان می‌توانند هنگام عرضه اولیه اقدام به خرید سهام این شرکت ها کنند ، افزود: باید مانند کشورهای همسایه ، بین حجم و ارزش بازار و تعداد کارگزاران رابطه ایی منطقی وجود داشته باشد اما متأسفانه با وجود 108 شرکت کارگزاری این نسبت بیشتر از ترکیه است . بنابراین نیازی به صدور مجوز جدید کارگزاری نیست.

انتهای پیام