سود سهام عدالت اوایل اسفند واریز می‌شود / پیش‌بینی رقم بیشتر از قبل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن علائی در گفتگو با رادیو اقتصاد اعلام کرد: از اوایل اسفند پرداخت سود سهام عدالت آغاز و تا پایان سال برای تمامی مشمولان واریز می شود.

وی افزود: 49 شرکت در سبد سهام عدالت هستند که از این تعداد 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی هستند. به‌ استناد قانون تجارت، سال مالی تمام این شرکتها منتهی به 29 اسفند هر سال است. بنابراین مجمع سالانه این شرکتها تیر هر سال برگزار می‌شود و شرکت های بورسی به‌استناد قانون بورس اوراق بهادار 8 ماه فرصت دارند سود سهام را واریز کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از میران سود پرداختی در سال جاری داشت اما در سال 95 به‌ازای هر سهم یک میلیون تومانی، 150 هزار تومان و در سال 96 نیز 175 هزار تومان سود تعلق گرفته و پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال جاری بیشتر از سال های گذشته باشد.

علائی اضافه کرد: مشمولان سهام عدالت کسانی هستند که اطلاعات آنها در سامانه سهام عدالت وجود دارد. بر این اساس شمار مشمولان بالغ بر 49 میلیون و 154 هزار نفربوده که البته رقم سهام آنها متفاوت است .اولویت پرداخت سود با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و بعد از آن سایر مشمولان، سود دریافت خواهند کرد.

وی افزود: 5 میلیون نفر شماره شبای بانکی را برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند و باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به‌نشانی www.samanese.ir آن را در این سامانه درج کنند.

انتهای پیام