بانک بزرگ بورسی عامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال ۹۹ شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات با امضای تفاهم‌نامه ای به‌ عنوان بانک عامل نمایشگاه‌های کتاب تهران و استان‌ها و سایر نمایشگاه‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ انتخاب شده و حمایت‌های مختلفی از حوزه فرهنگ انجام خواهد داد.

حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به سابقه همکاری میان این بانک و وزارت فرهنگ گفت: بانک صادرات همیشه در حوزه فرهنگی فعال بوده و با این تفاهم‌نامه امید می رود نقش مؤثرتری در اعتلای بخش فرهنگی ایفا کند.

وی افزود: از دو جنبه علاقه‌مند بودیم تا این تفاهم‌نامه نهایی شود، نخست علاقه و توجه بانک صادرات به توسعه فرهنگی چرا که معتقدیم براساس توسعه فرهنگی در سایر حوزه‌ها نیز می‌توان پیشرفت کرد و دیگر اینکه امکانات از نظر خدمات‌رسانی در اختیار ناشران، تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و مؤلفان و همه علاقه‌مندان به کتاب قرار خواهد گرفت و سعی می‌کنیم امکان دسترسی به آنها را تسهیل و تسریع کنیم. نمایشگاه کتاب تهران به‌ عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شناخته می‌شود و مشارکت در برگزاری این رویداد را موجب بالندگی می‌دانیم.

همچنین محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ نیز با اشاره به اینکه نگاه این وزارتخانه به فرهنگ، نگاه گلخانه‌ای نیست و به چرخه اقتصادی و گشایش فرصت‌های اختصاصی اقتصادی برای آن نیز توجه دارد، گفت: فرهنگ می‌تواند گشایش‌هایی در بخش‌های مختلف گردش اقتصادی ایجاد کند و به همین دلیل حمایت بخش اقتصادی از بخش فرهنگ را قدر می‌نهیم.

وی با اشاره به همکاری بانک صادرات در پرداخت وام به اهل قلم افزود: رکن اصلی تولید کتاب، اهل قلم هستند و با توجه به شرایط اقتصادی به‌نظر می‌رسد نوشتن، نیازمند حمایت است تا چرخه اقتصاد نشر فعال‌تر شود. امیدواریم این تفاهم‌نامه در زمینه موضوعاتی مانند وام به اهل قلم نیز بیشتر به کار گرفته شود. این به معنای آن است که با حمایت اقتصادی، فضایی را فراهم کنیم تا مؤلفان با خیال راحت‌تر به کار تألیف بپردازند و چرخه انتشار نشر شکل بگیرد.

جوادی با اشاره به اینکه تأکید اصلی این تفاهم‌نامه روی نمایشگاه کتاب تهران نیست، ادامه داد: استان ها هم در طول سال آینده از حمایت‌های بانک صادرات بهره‌مند خواهند شد و تحولات اقتصادی و اجتماعی در حوزه نشر را شاهد خواهند بود.

انتهای پیام