امروز موتور خاموش عرضه های اولیه روشن می شود/ شانزدهمین شرکت جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی، امروز 10 درصد از سهام شرکت ذوب روی اصفهان در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود تا موتور ورود شرکت های جدید به بازار بعد از حدود دو ماه ، روشن شود و در فاصله کمتر از 30 روز کاری تا پایان سال ، دیگر شرکت ها هم آماده باشند.

این عرضه که شانزدهمین ورود شرکت های جدید محسوب می شود شامل 60 میلیون سهم ذوب روی اصفهان بوده و قرار است از حوالی ساعت 10 یا 10:30 دقیقه ، امکان ثبت سفارش برای حدود دو ساعت یا کمتر و بیشتر فراهم و با قیمت بین 1370 تا 1400 تومانی هرسهم ، معامله و کشف قیمت شود.

در این رویداد ، سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی حداکثر 100 سهم تعیین شده اما با توجه به تجربه عرضه های اولیه قبلی ، امکان کاهش سهمیه به دلیل استقبال سرمایه گذاران وجود دارد.

براساس این گزارش، "فروی" در دوره 9 ماهه (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 1486 ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته (628 ریال) 137 درصد رشد داشته است. این شرکت در عملکرد 9 ماهه برای سال مالی منتهی به اسفند 89.1 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.

همچنین در این دوره از فروش شمش روی، سرباره روی، سولفور سرب، اکسید روی، کیک روی، شمش روی صادراتی و 232.7 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که با کسر بهای تمام شده به سود ناخالص 94.2 میلیارد تومانی دست یافته است.

بنابراین گزارش، شرکت باما سهامدار 99.6 درصدی سهام این شرکت که دارای 174 نیروی انسانی و سرمایه اسمی 60 میلیارد تومانی است، محسوب می شود.

طی سال جاری سهام شرکت های سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم ، سیمرغ، دارویی ره آورد تامین، پتروشیمی نوری، پخش هجرت، غلتک سازان سپاهان، جنرال مکانیک، نیلی صنعت کرمان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم ، فولاد سپید فراب کویر، توزیع داروپخش و سرمایه گذاری آوای نوین عرضه اولیه شده و ذوب روی اصفهان شانزدهمین شرکت جدید بشمار می رود.

در این میان بسیاری از فعالان و کارشناسان با توجه به رونق قابل توجه بازار در ماه های اخیر، خواهان تسریع فرایند پذیرش و عرضه اولیه شرکت های بزرگ و متوسط و حتی کوچ بوده و هستند تا بخشی از سیل ورود نقدینگی به بازار کنترل گردد اما به دلایلی چون بی میلی سهامداران عمده و هلدینگ ها ، مقاومت برای خصوصی شدن ، تاخیر عمدی و سهوی بنگاه ها در انتشار اطلاعات و احزار ضوابط پذیرش ، سخت گیری های کمیته پذیرش و فرابورس ، اصرار به قیمت گذاری گران سهام و ... موتور عرضه های اولیه در بهترین شرایط بازار سرمایه ، خاموش مانده و نتوانسته پاسخ گوی بخشی از نیازهای طرف تقاضا باشد.  

انتهای پیام