زمان قطعی هفدهمین عرضه اولیه اعلام شد / جزییات واگذاری و معرفی شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در ادامه ورود شرکت های جدید به بازار سهام و پس از ورود شرکت ذوب روی اصفهان که امروز آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام شده، نوبت به کلر پارس رسید .

براین اساس مقرر شده ، چهارشنبه آینده 16 بهمن، 15 درصد از سهام "کلر" شامل 49 میلیون و 125 هزار سهم با محدوده قیمتی 2800 تا 2950 تومانی هر سهم و سهمیه 80 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شود .

همچنین سرمایه گذاری هامون شمال و کارگزاری صبا تامین متعهد خرید 33.3 و 16.7 درصد سهام قابل عرضه و سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه است.

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت کلر پارس 4 مهر سال 1366 توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در شهرستان تبریز تاسیس و به ثبت رسید. پس از اخذ موافقت اصولی در زمینه تولید کلر و مشتقات آن و سود سوز آور از وزارت صنایع 26 آذر سال 66 فعالیت پروژه آغاز و با معرفی فروشنده خارجی ماشین آلات و تجهیزات تولید کلر و سود از سوی وزارت نیرو که از طریق مناقصه بین المللی صورت پذیرفت شرکت دنورا از ایتالیا به مجریان پروژه معرفی و شروع به کار کرد.

موقعیت جغرافیایی ایده‌آل کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی، حمل سالانه بیش از 65 هزار تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور به سایر کشورهای هدف صادراتی نیز تسهیل و تسریع می کند. محصولات کلر پارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی مصرف می شود.

این شرکت با سرمایه 32.7 میلیارد تومانی و 334 نفر نیروی انسانی ،زیرمجموعه 95.2 درصدی هلدینگ تیپیکو بشمار می رود.

انتهای پیام