۶ اصل مهم برای افراد حرفه ایی و تازه وارد بازارسهام و راه اندازی ابزار جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی با اعلام اینکه بازدهی چند سال اخیر بورس بیشتر از دیگر بازارها بوده و درحال حاضر نیز دارای شرایط مطلوبی است به رادیو اقتصاد گفت: به دلیل تخصصی بودن بازارسرمایه ، مردم باید از دانش و اطلاعات کافی برخوردار باشند و اگر فرصتی برای آموزش و تحلیل ندارند، می توانند از طریق صندوق های سرمایه گذاری که دارای ریسک کنترل شده و مدیریت حرفه ای هستند، اقدام کنند.

وی ادامه داد: همه فعالان حرفه ای و تازه وارد ، باید مهمترین اصول کسب بازدهی و شامل نگاه بلندمدت سه تا 5 ساله ، کسب تخصص و آموزش ، پرهیز از شایعات ، تشکیل سبد دارایی ، توجه به سودآوری شرکت ها ، سرمایه گذاری همزمان در بورس و سپرده بانکی یا اوراق با درآمد ثابت را مدنظر داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانک مرکزی و سازمان بورس برای اجرار عملیات بازار باز در کنار یکدیگر بوده ، افزود : بانک مرکزی ، بانک ها را وارد عملیات بازار باز کرده تا با خرید و فروش اوراق دولتی و اوراق بهادار درآمد ثابت، امکان تعیین نرخ سود بانکی یا نرخ تامین مالی به شکل رقابتی فراهم شود. سازمان بورس هم ساز و کار معاملاتی را با هماهنگی بانک مرکزی ایجاد کرده است.

محمدی درباره فروش استقراضی هم توضیح داد: درحالی فروش استقراضی به دلیل اشکال شرعی قابل اجرا نیست که با ترکیب دو وکالت این امکان فراهم شده تا ابزار آن با عنوان فروش تعهدی تا پایان سال عملیاتی شود.

به گفته وی ، پیگیری ها برای عرضه خرما و کشمش در بورس کالا در جریان است .

انتهای پیام