شرایط عرضه بلوک ۱۵ درصدی سهم سیمانی به بیش از قیمت تابلو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صنعت و معدن در نظر دارد بلوک ۱۵.۰۶ درصدی سهام سیمان مازندران را بطور یکجا و نقد یا شرایطی روانه میز فروش بورس تهران کند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به این ترتیب، مقرر شده ۲۴۷ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۸۰ سهم در نماد "سمازن" روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۷۸۴ تومان(بیش از قیمت کنونی هرسهم در تابلو) قیمت پایه کل ۱۹۴.۱ میلیارد تومان تعیین شده درحالی که این سهم با قیمت فعلی ۶۶۹۶ ریال بر روی تابلو معامله می شود و قیمت پایه فروش بیش از قیمت تابلو ارزش گذاری شده است.

خریدار در صورت تمایل به خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را طبق مقررات و قوانین بورس ظرف مدت حداکثر ۲ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده پرداخت کند.

همچنین در صورتی که خریدار تقاضای خرید سهم بصورت نقد و شرایطی داشته باشد باید ۴۰ درصد از ارزش کل معامله را نقدی و حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده پرداخت کند و الباقی ۶۰ درصد ارزش معامله را در قالب ۱۰ قسط مساوی با فواصل ۶ ماهه با نرخ سود سالانه ۱۵ درصد پرداخت کند که تاریخ اولین قسط ۶ ماه پس از قطعیت معامله در بورس است.

کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی است که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا بصورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط( با مدت حداقل ۲ ماه از تاریخ عرضه) از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه کند و تاییدیه شرکت فوق را مبنی بر اخذ تضامین مربوط به شرکت بورس تحویل دهد.

انتهای پیام