نظر رئیس‌ بیمه مرکزی در مورد افشای حقوق‌ نجومی مدیران شرکتها در صورتهای مالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،غلامرضا سلیمانی طی نشست خبری درباره چرایی عدم‌ افشای حقوق‌های نجومی در صورت‌های مالی شرکت‌ها گفت: دستوری در قانون برای افشای این اطلاعات وجود نداردچه در بورس و چه در صنعت بیمه اجباری نیست و شرکت‌ها مختار هستند.

وی افزود:این‌که حقوق‌های بالا قانونی است یا خیر نیازمند تفکیک شرکتها است .شرکت‌های دولتی بر اساس قانون حقوق دریافت کرده و نمی‌توانند یک ریال هم بیشتر بگیرند. اما در شرکت‌های خصوصی این قوانین وجود ندارد و توافق بین سهامدار و مدیر انجام می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بخش بیمه درمان ، عمر و زندگی خبر داد و گفت: نظر دولت این بود که تمام صنعت بیمه از مالیات معاف باشد ولی تاکنون مجلس موافقت نکرده است .تلاش داریم بیمه شخص ثالث نیز معاف شود ولی چون سالهای گذشته هم این رشته معاف نبوده در صورت عدم موافقت اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

سلیمانی ادامه داد: باتوجه به تغییرات تورم، نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تلاش داریم به‌ میزان تورم افزایش حق بیمه نداشته باشیم

وی افزود: در سال 98 وضعیت بیمه واحدهای مسکونی بهتر از سیل اخیر چابهار بوده و 200 میلیارد تومان پرداخت شد. در استان لرستان، کمیته امداد و خوزستان بنیاد برکت واحدهای مسکونی را بیمه کرده بود اما در چابهار تعداد واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه بسیار ناچیز بود.

رییس‌کل بیمه مرکزی درباره میزان خسارات پرداختی به اغتشاش‌های بنزینی آبان ماه گفت: اکثر واحدهای تجاری و صنعتی تحت پوشش بیمه هستند اما عمدتا بیمه آتش‌سوزی داشتند ولی اطلاعات آن واحدهایی را که تحت پوشش آتش‌سوزی و بلوا بودند جمع کردیم. هنوز بانکها به جمع‌بندی برای اعلام واحدهای آسیب‌دیده به بیمه نرسیده‌اند و به همین علت تاکنون خسارتی پرداخت نشده است. خسارت پرداختی اغتشاشات بنزینی که قطعی شده و شرکت‌های بیمه پرداخت کردند حدود 200 میلیارد ریال است.

سلیمانی ادامه داد: در خصوص خسارت هواپیمای اوکراینی شرکت‌های بیمه داخلی درگیر نبوده ولی بیمه مرکزی برای ارایه مشاوره در خصوص مسایل فنی و بیمه‌ای اعلام آمادگی کرده است هرچند هنوز طرفین ایرانی و اوکراینی به نتیجه مشترک نرسیده و درحال رایزنی هستند.

انتهای پیام