فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولت در بورس و امکان خرید با کد ملی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی  درخصوص نظر برخی کارشناسان در مورد اینکه فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ،خصوصی‌سازی محسوب نمی‌شود به تسنیم گفت: این مسئله شاید بیشتر مردمی سازی باشد. چرا که این نوع از سهام به بخش یا شخص خاصی فروخته نمی‌شود و عموم مردم و هرکس با کد ملی می‌تواند سهام مشخصی را با تخفیف خریداری کند.

وی ادامه داد: این اقدام دو مزیت دارد. اول اینکه همه مردم می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند که نوعی مردمی سازی محسوب می شود . دوم فروش سهام با تخفیف است که باعث می شود اگر بازار دچار نوسان شود مردم ضرر نکنند.این دو مسئله باعث می‌شود فروش سهام اموال دولت در قالب صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) سیاست بهتری باشد.

محمدی افزود: البته این بدین معنا نیست که دولت نمی‌تواند اموال را به شیوه قبلی به فروش برساند. اما این سیاست مکملی است که در کنار دیگر سیاست های دولت که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، اخیرا وزیر اقتصاد در نشست بررسی راهکارهای مولد سازی اموال دولتی اعلام کرده بود پیشنهاد مولد سازی 50 هزار میلیارد تومانی ذکر شده در لایحه بودجه سال 1399 از طریق بورس اوراق بهادار و یا با قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری و در نهایت افراز املاک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام