احتمال تعویق جلسه اوپک به علت شیوع ویروس کرونا قوت گرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف اعلام کرد: احتمالا نشست اوپک پلاس به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتد.

وی افزود: قرار است هجدهمین نشست کمیته مشترک نظارتی وزرای اوپک چهارم ماه مارس و نشست کمیته هشت‌جانبه وزرای اوپک پلاس در ششم همین ماه برگزار شود. اما احتمالا زمان برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت تغییرخواهد کرد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هم پیش از این اعلام کرد: برای برگزاری نشست اضطراری کمیته وزرای اوپک پلاس پس از تحلیل فنی این کمیته از تاثیر ویروس کرونا بر بازار نفت تصمیم گیری خواهد شد.

وی در واکنش به بی‌ثباتی در بازار نفت به دلیل شیوع این ویروس گفت: این موضوع در وین بررسی می‌شود. دو متخصص برای نظارت فنی به آنجا اعزام شده به این معنی که کارگروه ،گزارش اوپک را در مورد وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های آینده جمع‌آوری و بررسی می‌کند.

دو منبع اوپک اعلام کردند کیمته اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز به دلیل تاثیر منفی ویروس کرونا بر بازار تقاضا است.قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا با بیش از ۲۰ درصد کاهش به بالاترین سطح نزول از هشتم ژانویه رسیده است.

انتهای پیام