علت عدم پذیرش و عرضه اولیه سهام دو زیرمجموعه شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن هاشمی درپاسخ به این سئوال که آیا در روزهای باقی مانده سال جاری ، فروشگاه شهروند و شهر آفتاب باز هم در فهرست فروش شهرداری تهران قرار خواهند گرفت یا خیر به مهر گفت: همیشه این دو دارایی در فهرست فروش بوده‌اند اما مشکل قیمت کارشناسی است که به دلیل بالا نبودن ، شهرداری تحریک به فروش نمی شود .

وی افزود: از سوی دیگر اسناد برخی از فروشگاه‌های شهروند و شهرآفتاب کامل نیست و به دلیل آنکه اسناد برخی از شعب این فروشگاه هنوز به نام شهرداری نیست در قیمت کارشناسی رقم بالایی برای آنها مشخص نمی‌شود و شهرداری نیز با رقم تعیین‌شده، نمی‌تواند مشکل خاصی را حل کند. بنابراین از فروش آنها صرف‌نظر می‌کند.

هاشمی ادامه داد: شهر آفتاب نیز به دلیل بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره نمایشگاهی، هنوز تمام اسناد به نام شهرداری منتقل نشده است.

براساس این گزارش ، طبق گزارش چندماه پیش کمیته شفافیت شورای شهر تهران ، ۲۲ شرکت وابسته به شهرداری تهران برای عرضه اولیه سهام در بورس و فرابورس وجود دارند که شامل فروشگاه شهروند ، شهر آفتاب ، شهرسالم، واحد اتوبوسرانی ، نوسازی عباس آباد، ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، شهربان و حریمبان، راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) ، شرکت عمرانی کارکنان شهرداری ، بهره برداری راه آهن شهری و حومه ، یادمان سازه ، کنترل کیفیت هوا، سرمایه گذاری شهر، خودرو سرویس شهر، توسعه فضاهای فرهنگی ، موسسه فناوران شهر، پیام رسا، کنترل ترافیک تهران، برج میلاد ، خدمات ادارای شهر و موسسه هادیان شهر هستند.

انتهای پیام