فروش ماهانه بوئینگ برای نخستین بار طی ۵۸ سال گذشته صفر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ درپی دومین سقوط هواپیمای مکس 737 در مارس سال گذشته در تحولی بی سابقه تاکنون هیچ سفارش جدیدی در ماه گذشته میلادی دریافت نکرد.

بر اساس این گزارش، بوئینگ مکس 737 که زمانی پرفروش ترین هواپیمای آمریکا بود پس از سقوط مرگبار همچنان زمین‌گیر بوده و برای نخستین بار تاکنون هیچ ثبت سفارشی نداشته است و ماه گذشته تنها 13 هواپیما به مشتریان تحویل داده است. در حالی که در ژانویه سال گذشته سفارش 45 هواپیما را ثبت کرد و 46 هواپیما تحویل داد.

بیشتر مشتریان تا زمانی که ناظران اجازه پرواز دوباره به این هواپیما داده از سفارش جدید اجتناب می کنند که ماهانه خسارت‌های مالی هنگفتی برای بوئینگ دارد.به طوری که در 2019 بدترین سال را از نظر ثبت سفارش پس از بیست سال تجربه کرد. دنیس مولنبرگ مدیر اجرایی این شرکت هم در ماه دسامبر استعفا داد.

به تعویق افتادن بازگشت مکس به آسمان به معنای عدم تحویل هواپیما به مشتریان و عدم دریافت پول از آنها بود.این اتفاق میلیاردها دلار خسارت برای این شرکت و عرضه کنندگان آن به دنبال داشت که مجبور بودند در بحبوحه بی ثباتی کارگران را اخراج کنند.از طرف دیگر، خطوط هوایی هم مجبور شدند مکس 737 را از برنامه پرواز تا اواسط 2020 خارج کنند که باعث لغو هزاران پرواز شد.

بدهی بوئینگ در 2019 به 27.3 میلیارد دلار رسید و همچنان رو به افزایش است چون این هواپیما سازی خسارت وارده به مشتریان و عرضه کنندگان خطوط هوایی را  جبران می کند و همزمان با شکایت ها دادخواهی ها می‌جنگد و حقوق کارمندان را می پردازد.

انتهای پیام