پیشتازی سندرز و ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت نیو همپشایر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هیل، برنی سندرز در انتخابات مقدماتی و درون حزبی ایالت نیو همپشایر با اختلاف ناچیزی نسبت به پیت بوتگیگ به پیروزی رسید.

بر اساس این گزارش، بوتگیگ هفته گذشته توانسته بود در انتخابات  جنجالی ایالت آیوا با اختلافی ناچیز بر سندرز پیروز شود. سندرز این پیروزی بزرگ را آغازی بر پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ توصیف کرد.این در شرایطی است که امی کلوبوچار دیگر نامزد دموکرات نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که پیش از این جدی ترین گزینه دموکرات ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات 2020 بشمار می‌رفت بار دیگر نتیجه ضعیفی کسب کرده و پس از الیزابت وارن در رتبه پنجم قرار گرفت. با این حال نسبت به ادامه رقابت‌ها ابراز امیدواری کرد و گفته است، رقابت هنوز تمام نشده بلکه تازه آغاز شده است.

طبق آرا اخذ شده ،سندرز موفق به کسب 25.7 درصد، بوتگیگ 24.4 درصد، امی کلوبوچار 19.7 درصد ، الیزابت وارن 9.3 درصد و بایدن 8.4 درصد آرا شدند. این درحالی است که ترامپ نیز موفق شده در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان موفق به کسب 83 درصد آرا شده و ویلیام ولد فرماندار سابق ماساچوست تنها 12 درصد آرا را کسب کرده بود.

انتهای پیام