توفان بازار خودرو فروکش کرد/افت ۳ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد،بازار خودرو که طی یکی،دو هفته گذشته با توفان رشد قیمت مواجه شده بود،این هفته اندکی آرام گرفت و منحنی قیمت‌ها نزولی شد به طوری که قیمت انواع خودروهای داخلی بین سه تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

با این حال باید منتظر ماند و دید با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رشد طبیعی تقاضا برای خرید خودرو منحنی قیمت به کدام سو میل خواهد کرد و آیا شاهد ثبات و افت خواهیم بود یا توفانی دیگر رخ خواهد داد.

هرچند خودروسازان و وزارت صنعت طی این چند هفته پی در پی از رشد تیراژ صحبت به میان آورده‌اند، با این حال بازار چندان متاثر از این ماجرا نشد و قیمت‌ها بالا رفت. از نظر افکار عمومی، عرضه نامناسب محصول توسط خودروسازان، دلیل اصلی رشد قیمت‌ها است اما شرکت‌های خودروساز و وزارت صنعت با توجه به اینکه تولید و عرضه به میزان کافی انجام شده دلالی و واسطه‌گری را دلایل اصلی صعود قیمت می دانند.  از سوی دیگر کارشناسان مسائلی مانند تورم انتظاری و قیمت‌گذاری دستوری را دلایل عمده نجومی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو می دانند.

طبق اخبار رسیده از بازار، هم اکنون پراید ۱۱۱ هاچ بک قیمتی بیش از ۶۶ میلیون تومان،پراید۱۳۱ ، ۵۹ میلیون و وانت پراید نیز حدودا ۶۵ میلیون تومان به فروش می رسد که در مقایسه با هفته گذشته ثباتی نسبی را نشان می‌دهد. 

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۵ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون تومان، تیپ ۵ با کاهش ۴میلیون تومانی به ۱۲۶ میلیون تومان و مدل  صندوقدار با افت ۴میلیون تومانی به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است.

تیبا با افت حدود شش میلیون تومانی ۷۰ میلیون تومان، تیبا ۲ مدل هاچ بک با کاهش سه میلیون تومانی‌ ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین ساینا مدل دنده‌ای با افت ۴ میلیون تومانی به ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

دنای معمولی با افت حدود هشت میلیون تومانی ۱۳۸ میلیون و مدل دنا پلاس با کاهش حدود شش میلیون تومانی ۱۹۱ میلیون تومان به فروش می رسد.
سمند EF۷  با کاهش شش میلیون تومانی ۱۱۱ میلیون تومان قابل خرید است. پژو ۴۰۵ مدل SLX ۱۰۵ با افت حدود پنج میلیون تومانی ۱۰۵ میلیون تومان  به فروش می‌رسد. مدل GLX که چند ماه دیگر از رده تولید خارج می شود ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانکه در مقایسه با هفته گذشته حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرده است.

رانا با افت چهار میلیون تومانی ۱۰۱ میلیون تومان و سراتو  که دیگر مونتاژ نمی‌شود با کاهش قیمت ۳۸۹ میلیون تومان به فروش می رسد.همچنین پژو ۲۰۰۸ نیز که به پایان عمر در خودروسازی نزدیک می‌شود با افت ۱۵میلیون تومانی به ۴۲۶ میلیون تومان رسیده است. خودرو چانگان نیز با کاهش قیمت قیمت  ۲۴۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ساندرو استپ با کاهش قیمت ۱۳ میلیون تومانی به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده و پژو ۲۰۷ اتومات نیز با افت قیمت شش میلیون تومانی ۱۹۷ میلیون تومان به فروش می رسد.

انتهای پیام