طرح تبدیل کارگزاری‌ها به سهامی عام در دستور کار سازمان بورس قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌الله میرصانعی درخصوص اینکه چه زمانی شرکت‌های کارگزاری بورس بصورت سهامی عام سهام را در بورس عرضه می‌کنند به فارس گفت: این طرح در صف تصویب هیأت مدیره سازمان بورس قرار دارد و به نظر می رسد تا آخر سال این طرح تصویب و شرایط عرضه سهام کارگزاری‌های سهامی عام شده در بورس فراهم شود.

وی درباره محدودیت خرید سهام کارگزاری‌ها توضیح داد: محدودیت خرید سهام از مواردی است که باید هیأت مدیره سازمان بورس تصویب کند که البته تا درصد محدودی خرید سهام آزاد خواهد بود اما خریدار برای خرید مازاد از حد معین باید از سازمان بورس مجوز دریافت کند. مجوز کارگزاری‌ها خرید و فروش نمی‌شود فقط شرکت کارگزاری به همراه دارایی‌های متعددی که دارد و از جمله مجوز و ساختمان و موارد دیگر به فروش می‌رسد. کلی دارایی‌های دیگر در کارگزاری‌ها وجود دارد که در ارزشگذاری دخیل است و یکی از این دارایی‌ها مجوز کارگزاری است.

میرصانعی در مورد اینکه اگر سهام عدالت 49 میلیون نفر مشمول آزاد شود آیا برای کارگزاری‌ها مشکلی ایجاد می‌شود یا خیر گفت: برای کارگزاران سهام عدالت سازوکار دیگری غیر از بورس دیده شده و درخواست‌ها و تقاضاها تجمیع می‌شود. به نظر نمی‌رسد در صورت آزاد شدن سهام عدالت مشکلی در کارگزاری‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام