جدیدترین مواضع ظریف درباره شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتدپرس ، محمدجواد ظریف درحاشیه پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ به خبرنگاران گفت: در صورتی که اروپا به تعهدات برجامی عمل کند، ایران نیز از روند کاهش تعهدات نسبت به توافق هسته‌ای باز خواهد گشت.

وی افزود: اگر اروپا منافع اقتصادی ایران را تامین کند، تهران مایل خواهد بود به سمت تعهدات توافق هسته‌ای سال 2015 باز گردد. ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا اقدامات اروپا در این خصوص، برای کند یا معکوس کردن برخی اقدامات کافی است یا خیر.از امور خیریه صحبت نمی‌کنیم بلکه در باره حقوق مردم ایران برای دریافت مزایای اقتصادی سخن می‌گوییم.  

ظریف ادامه داد: ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا صدماتی بسیاری دیده‌ اما اگر اروپا قدم‌های معناداری بردارد ایران نیز اقدامات انجام شده را بازخواهد گرداند. 

براساس این گزارش، انتظار می‌رود ظریف در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در مورد احیای توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کند.

وی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، گروه الدرز (ریش سفیدان و مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) ، وزیرخارجه فنلاند و واتیکان هم دیدار و گفت و گو کرد . 

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ که روز جمعه با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران 35 کشور آغاز شد تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور آلمان در این اجلاس سه روزه که با عنوان غرب بدون محتوا در حال برگزاری است از این که ترامپ به عنوان نزدیک‌ترین متحد برلین با رویکرد جامعه جهانی مخالفت می‌کند به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام