فروش لوزام خانگی فاقد شناسه ممنوع شد/ شرکت جایگزین ال جی و سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی میری با اشاره به گردش مالی3.3 میلیارد دلاری لوازم خانگی و قاچاق 2.2 میلیارد دلاری در سال گذشته در رابطه با اجرای جزئیات طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی به فارس گفت: این طرح قرار بود مرداد سال جاری اجرا شود اما به دلیل عدم آشنایی اعضای اتحادیه با موضوع شناسه کالا اجرای طرح به تعویق بیفتد. بنابراین مقرر شد اعضا از 15 آذر از خرید و عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا خودداری کنند. 

وی افزود: البته با توجه به اینکه برخی فروشندگان (خرده‌فروشان) موفق به اخذ شناسه کالا برای بعضی لوازم خانگی نشده بودند مقرر شد دارندگان این لوازم خانگی با تکمیل فرمی اقدام به اخذ شناسه رهگیری برای کالاها کنند.  

این مقام مسئول ادامه داد: از امروز شنبه هم عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا و بدون رسید اتحادیه در مورد کالاهای فاقد شناسه ممنوع شده و لوازم خانگی فاقد شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شود.

میری درباره وضعیت تولید لوازم خانگی هم توضیح داد:طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هر سه قلم کالای لوازم خانگی، دو قلم قاچاق است. از سوی دیگر به‌دنبال قطع همکاری دو برند لوازم خانگی کره‌ای با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته ، آخرین تابلوهای این دو شرکت نیز درحال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بوده و مشتریان از این پس می‌توانند از محصولات جایگزین این دو برند استفاده کنند. 

توضیحات رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری

علیرضا موسوی‌مجد رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران هم به ایرنا گفت: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود. کارهای مقدماتی انجام و تولیدات آزمایشی آغاز شده و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباس شویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

وی افزود: مشتریان محصولات سامسونگ نگران نباشند. زیرا پشتیبانی تا ۱۸ ماه پس از زمان نصب و خدمات پس از فروش را تا ۱۰ سال پس از خرید دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: زیرساخت‌های تولید محصولات جدید همان زیرساخت‌هایی است که در زمان همکاری با این شرکت کره‌ای به ایران آورده شده بود و حدود ۳۰ درصد نیروی انسانی که در پی تبعیت کره‌ای‌ها از تحریم‌های آمریکایی به ناچار تعدیل یا بیکار شده بودند به‌تدریج در حال بازگشت به کار هستند.

موسوی مجد خاطر نشان کرد : هرچند حرکت کره‌ای‌ها خوب نبود اما برکت آن برای ایران ، حرکت در مسیر خودکفایی و ارتقای داخلی‌سازی بود و محصولات فوق از طریق منابع تامین خارجی جایگزین با بهترین کیفیت مواد اولیه ساخته می‌شوند.

تلویزیون‌های جدید در راه بازار

مرتضی میری رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران نیز گفت: پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: شرکت سام در حال تولید آخرین تلویزیون‌ها با استفاده از پنل‌های باقی‌مانده سامسونگ و عرضه آنها به بازار است و بزودی تلویزیون‌های جدید این شرکت راهی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها خواهد شد. یک سالی از قطع همکاری شرکت ایرانی همکار با ال‌جی کره می‌گذرد و محصولات تولیدی آن به جی‌پلاس تغییر نام یافته و این شرکت نیز از حدود هشت ماه قبل نسبت به نصب تابلوهای جدید و جایگزینی آن با تابلوهای ال‌جی اقدام کرده بود.

انتهای پیام