برنامه تامین مالی 4 هزار میلیارد تومانی نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحاشیه کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت، پنل ظرفیت بازار سرمایه با حضور مدیر کانون نهادهای سرمایه گذاری و عضو شورای عالی بورس، امیر محمدی قائم مقام معاونت خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن و چند تن دیگر از مدیران بازار سرمایه برگزار شد.

محمدی در این پنل اظهار داشت: زمانی گفته می شد بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت ها جایگزین بازار پول است اما اکنون این بازار در کنار بازار پول قرار گرفته و نقش بی بدیلی در تامین مالی صنایع ایفا می کند. سال گذشته ۴۷ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت گرفته که بخش قابل توجهی از آن مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

وی با اشاره به حجم اوراق منتشر شده توسط تامین سرمایه تمدن برای صنعت نفت از سال 94 تاکنون افزود:سال گذشته این شرکت تامین سرمایه به تنهایی حدود 3 هزار میلیارد تومان برای صنعت تامین مالی کرد و در سال جاری هم حدود 4 هزار میلیاردتومان دیگر تامین مالی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را در برنامه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کنارهم قراردادن این ارقام حکایت از آن دارد که تامین مالی های صورت گرفته توسط تامین سرمایه تمدن از جمله بزرگترین تامین مالی های بازار سهام بوده است. صنعت گاز و پتروشیمی صنعت بسیار بزرگی بوده و باید بازار سرمایه هم خود را برای این ارقام مهیا سازد.

محمدی با اشاره به حجم 150 هزار میلیارد تومانی صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت ادامه داد: با توجه به این توان، امکان انجام تامین مالی های گسترده برای صنایع راهبردی وجود دارد. صرفا نباید بر جذابیت نرخ اسمی اوراق مشارکت قابل تبدیل و تاسیس صندوق پروژه تاکید کرد بلکه با استفاده از ظرفیت های صنعت، جذابیت های دیگری از جمله سهامداری در شرکت های مطلوب بازار سرمایه به این ابزارهای مالی اضافه کرد تا موجب استقبال سرمایه گذاران شود.

انتهای پیام