پیش بینی سازمان هواشناسی از برف و باران چند روزه در ۲۷ استان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید و بارش برف، باران، کولاک برف و آبگرفتگی معابر در ۲۷ استان با خبر داد و اعلام کرد: امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب،‌ غرب،‌برخی مناطق جنوب غرب،‌شمال استان‌های فارس و بوشهر،‌استان‌های ساحلی دریای خزر،‌استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت برخی مناطق شمال شرق بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

همچنین در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال گردوخاک پیش بینی شده است. روز سه شنبه نیز بارش پراکنده در شمال روی داده و پس از آن سامانه بارشی خارج می‌شود.

از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری وارد شده و در مناطق شمال غرب،‌ برخی مناطق استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب،‌استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی موجب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

با توجه به لغزندگی جاده ها،کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده های مواصلاتی مخصوصا گردنه ها و جاده های کوهستانی،اجتناب از سفرهای غیر ضروری،احتیاط در تردد جاده‌ای و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می شود.

انتهای پیام