واکنش عراقچی به خروج ال جی و سامسونگ از ایران / آسوده خیال از ویروس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، عباس عراقچی در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر در واکنش به خروج نهایی دو شرکت ال جی و سامسونگ گفت: شرکت‌هایی که ایران را ترک می‌کنند در آینده اولویتی نخواهند داشت .

وی افزود: طبیعی است کشورهایی نظیر کره که با این سیاست آمریکا همراهی کرده و ایران را درچنین شرایط سختی تنها می‌گذارند، فراموش نخواهند شد و بازارهایی را از دست دادند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به‌دست بیاورند.همواره اولویت با تولید‌کنندگان، شرکت‌ها و کارآفرینان داخلی است و اگر نیاز باشد با شرکت‌های خارجی مراوده‌ای صورت بگیرد، بی تردید آنها که در کنار ایران باقی ماندند، اولویت خواهند داشت .

این مقام مسئول ادامه داد:در مقابل فشارهای خارجی و و تحریم‌های جدید چاره‌ای جز قوی شدن در مولفه‌های مختلفی از جمله توان نظامی و اقتصادی نداریم.حدود یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و آمارها نابودی اقتصاد ایران را در کمتر از ۳ ماه پیش‌بینی می‌کرد. باید در مقابل این فشارها مقاومت می‌کردیم تا قدرت ایران بر همگان ثابت شود.

عراقچی اضافه کرد: قدرت دیپلماسی و مذاکراتی هم از جمله مولفه‌های بسیار مهم در این حوزه است. نمایندگان باید در مذاکرات توانمند ظاهر شده و نیازهای مردم خود را رفع کنند. عزت و شرف یک کشور از هر چیزی ارزشمندتر است. یکی از ماموریت‌های معاونت اقتصادی وزارت خارجه ، اشتغال‌زایی بوده و صادرات غیر نفتی، انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه خارجی مسیرها، معابر، بازارهای جدید و تسهیل انتقال پول و کالاو مواردی از این قبیل در معاونت اقتصادی وزارت خارجه پیگیری خواهند شد.

وی درباره ورود ویروس کرونا هم توضیح داد: تا کنون هیچ موردی از این ویروس داخل کشور مشاهده نشده است. چرا که از همان ابتدا ارتباط مناسبی با سازمان هواپیمایی و وزارت بهداشت داشتیم که منجر به کنترل ورود این ویروس شد. در این میان کاهش چشمگیر پروازهای چین ، هزینه سنگینی برای کشور به همراه داشت.

انتهای پیام